Grey af E.L. James

Anmeldes til bøge1rForlaget skriver: Er du vild med Fifty Shades-serien? I bogen GREY viser E L James os historien fra Christian Greys synsvinkel. Tusindvis af læsere har ønsket at læse historien fra Christian Greys synsvinkel. I den nye roman GREY oplever vi hele fortællingen igen, men får nu lov at følge handlingen set med bogens intrigante og gådefulde hovedpersons øjne. Vi kender Christian som en mand med fuld kontrol over alle livets aspekter.

Han lever i en pæn og disciplineret verden. Men hans verden er tom, lige indtil Anastasia Steel en dag snubler ind på hans kontor. Noget ved hende drager ham, men hvad er det? Og hvorfor er det så svært for ham at glemme hende? Christian hvirvles hurtigt ind i en strøm af følelser, som han hverken kan forstå eller modstå…

Forlaget ● Forfatteren ● Goodreads ● Bogpriser

Min mening:
Det skal ikke være nogle hemmelighed at jeg er stor fan af Fifty Shades of Grey. Jeg elskede at læse om Anastasia, der møder den rige og gådefulde Christian. Jeg savnede at se Christian bag hans lukkede facade, så jeg blev endevild da jeg så de første nyheder, om E.L James vil udgive den første bog set fra Christians synsvinkel, og endnu gladere da jeg så at det Pretty ink vil oversætte bogen, og en da rigtig hurtigt efter den originale udgivelses dato. Det var så lækkert at vi ikke skulle vente i flere måneder på den! Nu er bogen læst, og nu håber jeg at der kommer flere bøger med Christian. 

Det var ret interessant at læse bogen fra Christians synsvinkel. I Fifty Shades of Grey virker han hård, og det er han som sådan også, men her får vi at vide, hvorfor han er det og det hjælper lidt at forstå hans tanker bag hans handlinger, og samt alle de tanker og følser han har for Anastasia. Og jeg elsker det. 

Alt i alt synes jeg at bogen var rigtig god. Jeg må indrømme at jeg er mere til Christians synsvinkel, end Anastasia. Den er meget lige til. Der er fx ikke alt der der min indre gudinde fis, som jeg blev sindsyg træt af i hendes fortælling. E.L. James sprog fange mig med det samme, og jeg var underholdt fra start til slut, det eneste lille minus jeg har til bogen er alle de lange beskeder der er imellem Christians og Anastasia. Jeg synes at de var kedelige med Anastasia, og jeg kunne godt have undværet dem i bogen. men på trods af dem, så er jeg stadig begejstret over den, og jeg håber at vi også får Christians synsvinkel på de andre bøger.

Har du læst bogen? Hvordan var din læseopleve med den?

stjerner


Fifty Shades of Grey - Grey Fifty Shades of Grey:

  1. Fanget
  2. I mørket
  3. Fri
  4. Grey

 photo Untitled-1-1_zpsd5a181ed.jpg

Skriv en kommentar