Melodi grand prix 2015

I går sad jeg og så melodi grand prix hos mine bedsteforælder. Jeg havde enlig troede at jeg skulle se det alene hos mig selv, Men det var så hyggeligt, så vi gik først hjem da det var færdigt. Jeg elsker at se Melodi grand prix og senere hen sidde og heppe på den danske sang til det Eurovision Song Contest. Jeg elsker at se de forskellige snage, og høre på værterne der guider os igennem showet. 

Da showet var færdigt var jeg ikke særlig positiv over det, og jeg tvivler på at vi kommer med til finalen i Eurovision song contest i år, for jeg synes ikke at det er en stærk snag vi deltager med. Men når det så er sagt, så synes jeg at det er en af de bedste sagde der var med i showet. Jeg har en del bladene meninger om showet, og her kommer der nogle af mine tanker om det: 

De positive ting: 

  • Værterne. Jeg kunne godt lide Esben Bjerre og Jacob Riising som værter. Jeg synes at de var underholden, og de klaret det uden akavet tidspunkter. Jeg kunne godt lide deres Ping-pong tll hinanden, og det var forfriskende at se to fyre som værter. 
  • Showets længde. Jeg synes at selve showet var en rigtig fin længde. Der var en god balance med sangen, værterne, og underholdningen. I år havde de skåret alt det væk med semifinalene osv og det synes jeg var rigtig rart. Jeg kunne godt lide at der kun var en sms runde, og at man kun hørte sange en gang.
  • Da det var tid til at afsløre, hvilken sang der skulle vinde, gik det hurtigt og smertefrit. Der var lige et sted, hvor der var tekniske problemer. Men herre gud det kan jo ske, selv for den bedste. 
  • Jeg var vild med Basims del af showet. Jeg synes at de to sange han sang var gode, og det et fedt show han gav. Det skal ikke være nogle hemmelighed at jeg har hørt en del til hans sang siden han vandt,  og da jeg havde hørt Cliche love, tænkte jeg sådan en sang mangler der i år. Der udover var det sjovt at se hvordan hans år var gået.

Det negative ting:

  • Sangene skuffede mig! Jeg sad og krummet tæer over dem, og hvis jeg ikke sad og så det med familien, havde jeg nok skiftet kanal. Der var ikke en af dem jeg havde lyst til at heppe på, for jeg synes ikke at der var nogle der sagde mig noget. Langt de fleste var bare kedelige, også kunne man ikke høre, hvad deres sang. På sådan en aften er jeg glad for at der kun er 10 sange, og at det går så hurtigt med dem. 
  • Folket stemmer mod juryerne stemmer. Jeg blev noget skuffet over måden vinder sangen vandt på. Jeg forstår ikke at man vælger at lade den sang vinde med flest Juryer stemmer, når de sammentig bedre os om at stemme. Når sådan noget sker så som der gjorde i går, så er jeg bare glad for at jeg ikke er en der stemmer. Og jeg kan heller ikke forstå at folk gider at stemme, når vores stemmer ikke har nogle betydning. The Way You Are og Suitcase var nogle af de bedre sange. Så jeg er enlig ligeglad med hvem der vandt, det er bare måden det blev afgjort på at der gør mig sur. 
  • Modeshowet synes jeg også var ret underligt. Det var malplaceret og kedeligt. Så jeg er glad for at det var så kort. Men enlig synes jeg slet ikke at det skulle havde været med i programmet. 

Alt i alt synes jeg at det var et okay show. Sangene er dem er skuffede mig mest, og jeg kan ikke forstå at der ikke er fundet nogle bedre sange. Personligt tror jeg ikke at vi har de store chancer med vores vinder sang til Eurovision song contest. Men okay jeg kunne ikke lide Emmelie De Forest sang, og til min overraskelse gik hun hen og vandt. Så måske er det bare mig der har en underlig musik smag 😛 

Så i det, og hvad synes i om det?

Skriv et svar

