The Imitation Game

Instruktør: Morten Tyldum Premiere: 29.01.2015 Spilletid: 113 min.. Genre: Biografifilm, Drama

“Keira Knightley (Joan Clarke) and Benedict Cumberbatch (Alan Turing) are close friends in real life. In addition, Matthew Goode (Hugh Alexander) has been friends with Cumberbatch since 2000.”

“Cumberbatch confessed that in one of the final scenes of the film he couldn’t stop crying and had a breakdown. It was, as he said, “being an actor or a person that had grown incredibly fond of the character and thinking what he had suffered and how that had affected him.””

“The Turing (‘bombe’) Machine ‘Christopher’ seen in the film, is based on a replica of Alan Turing’s original machine, which is housed in the museum at Bletchley Park. Production designer Maria Djurkovic admitted, however, that it was made a little more cinematic by making it larger and having more of its inside mechanisms visible.”

Hjemmeside  Kino  Imdb

I 2014 er jeg blevet mere og mere vild med Benedict Cumberbatch. Så da min kusine viste mig filmen, vidste jeg bare at den her film vil jeg se i biografen. For det er lige mig. Min kusine og jeg var så heldige at få billetter til en #kinotur, hvor de viste filmen. Da filmen skulle starte var jeg ret spændt på at se, hvordan den vil være for der en del emner i filmen, men jeg synes at de gjorde det ret godt. Filmen er næsten to timer lang. Men man mærker ikke der går to timer. For man er opslugt af filmen fra start til slut., og jeg vil ønske at der var mere af den. men på den anden side synes jeg også at den er perfekt som den er. 

Den britiske Alan Turin bliver spillet af Benedict Cumberbatch. Før jeg så filmen vidste jeg ikke hvem Alan var. Men jeg synes Benedict fik vist os et godt billede af hvem han var som person. Han fik alle Alans sider frem. Både de gode og de dårlige, og jeg synes at han gør det fantastisk med sin rolle. Men det havde jeg nu også regnet med, når det nu er Benedict vi snakker om. Benedict er nomineret til Oscars for hans rolle. Jeg håber at han vinder den, for det har han fortjent.

Jeg kan godt lide Keira Knightley som skuespiller, og jeg synes at hun spiller Joan Clarke godt. Hun er den eneste kvinde på holdet, og jeg kan godt lide Joan som person. Der var rigtig mange gode skuespillere med i den her film, og jeg har lyst til at nævne dem alle sammen. En skuespillere der også gør det super godt er Matthew Goode der spiller Hugh Alexander. Allen Leech (John Cairncross) og  Matthew Beard (Peter Hilton) gør det også rigtig fint, og jeg kan godt lide at man ser hvordan hele gruppen udviklere sig igenmen filmen. 

PicMonkey Collage

Alt i alt synes jeg at det var en fantastisk film. Filmen er nomineret til 8 Oscars, og da filmen var færdig kan jeg godt forstå at den har fået så mange nomineringer. Jeg var underholdt fra start til slut, og jeg synes at filmen viser os en fantastisk og rørende historie. Jeg fik billetterne af Kino. Men hvis en spurgte mig om jeg vil med ind og se den, vil jeg uden tvivl sige ja og filmen skal helt sikkert hjem til min film samling. stjerner

 photo Untitled-1-1_zpsd5a181ed.jpg

2 thoughts on “The Imitation Game

Skriv et svar

