Ned i vægt med LCHF af Diana Kaiser

Anmeldes til bøge1rBogen er et anmeldereksemplar fra Politikens Forlag
De følgende udtryk er helt og holdent mine egne.

Forlaget skriver: Ned i vægt med LCHF er en bog for alle kvinder og mænd, der gerne vil tabe sig, men ønsker at følge en ‘kur’, hvor det ikke føles surt at smide kiloene. Den giver konkrete råd om, hvordan man får et effektivt vægttab ved at spise en kost med få kul- hydrater og fedt i mættende mængder (Low Carb High Fat), og hvordan man gør LCHF til en livsstil.

Bogen er skrevet af klinisk diætist Diana Kaiser, der i det daglige arbejder med LCHF-principperne i en kostklinik og her oplever gode resultater med klienter, der taber sig meget. I denne bog forklarer hun, hvordan LCHF påvirker stofskiftet og hvorfor det er, at fedt skal erstatte kulhydrat – at der er en god og vigtig grund til, at vi skal spise fedt, udover at det smager godt. Hun beskriver, hvordan man kommer uden om de almindelige opstartsvanskeligheder og afliver samtidig en række myter om LCHF.

Med bogens konkrete kostplan og 65 opskrifter på lækker hverdagsmad er du hurtigt i gang. Samtidig får du gode ideer til madpakken og bonusviden i form af spørgsmål og svar-bokse og cases med andre menneskers erfaringer med at tabe sig med LCHF. Alt sammen noget, der vil gøre dit vægttab lettere og mere effektivt.

Forlaget ● Forfatteren ● Goodreads ● Bogpriser

Min mening:
Jeg var helt længe gerne haft lyst til at vide noget mere om LCHF kuren og få inspertion til nogle spændende opskrifter. Så da jeg modtog en mail fra Politiken om bogen, blev jeg ret nysggerige på den, og jeg fik lyst til at læse den, for at læse hvad LCHF enlig går ud på, og om det kunne være noget for mig.  

Jeg har hørt lidt om LCHF, men ikke nok til at kunne begynde på. Der for er det rigtig fint at Diana har skrevet hvad LCHF er i bogen, så man kan sætte sig ind i det. Jeg synes at hun forklare det hele rigtig godt. For hun skriver om det uden at det bliver kedeligt, og så er hun lige til med sine ord, hvilket er rigtig fedt. Hendes opskrifter lyder vildt gode, og man får lyst til at lave dem, når man ser dem. Det jeg godt kan lide ved hendes opskrifter er at det er noget alle kan lave, og det man skal bruge til dem er noget vi kender i forvejen. Der er nogle lækkere billeeder til opskrifterne, og opskrifterne er stillet enkelt op, så man bliver helt inspireret af dem. PicMonkey Collage

Alt i alt synes jeg at det er en rigtig lækker bog! Da jeg havde læst om LCHF og set på Dianas opskrifter fik jeg helt lyst til at lave dem, og prøve kræfter med LCHF. Det jeg godt kan lide ved Dianas opskrifter er at der er noget for alle og en hver. Der er noget for dem der har en travl hverdag, samt opskrifter til dem der gerne vil lave noget lækkert og sundere mad til ens gæster. Jeg er ihvertfald glad for bogen og jeg vil varmt anbefale den til jer der gerne vil prøve LCHF, eller bare vil leve lidt sundere i hverdagen. 

stjerner photo Untitled-1-1_zpsd5a181ed.jpg

 

Skriv en kommentar