Hvor intet bryder vinden af Leonora Christina Skov

Anmeldes til bøge1rForlaget skriver: HVOR INTET BRYDER VINDEN er en spændende samtidsthriller skrevet af Leonora Christina Skov.

På den ubeboede ø Stormø har syv danske kunstnere og forskere fået et frit arbejdsophold af en gådefuld velgører. De har set frem til en måned langt fra alting. Alligevel bliver de overraskede over, at de indlogeres i et glashus uden nogen kontakt til omverdenen og uden mulighed for at komme væk. Der opstår hurtigt en anspændt stemning imellem dem. En af dem forsvinder i skoven. En anden falder i døden. Det går nu op for resten af gruppen, at noget er rivende galt. Har de en morder iblandt dem? Og hvem bliver det næste offer? Deres livshistorier og dybeste hemmeligheder flettes snart ind i hinanden… En større historie om besættelse, udnyttelse og personligt ansvar tager sin form.

HVOR INTET BRYDER VINDEN er inspireret af de klassiske mysterier, og et portræt af syv vidt forskellige mennesker, som tvinges til at se deres fortrængninger i øjnene.

Forlaget ● Forfatteren ● Goodreads ● Bogpriser

Min mening:
Det her var den første bog i min bogklub. Jeg plejer ikke at læse særlig mange thriller, så jeg var ret spændt på at se, hvordan den vil være. Første gang jeg læste bagside teksten, kom jeg sådan til at tænke på serien Lost. Det minder lidt om den, med de her håndfuld personer på en ø og at der der fra sker en masse mysterier.

Leonora har sendt 7 personer afsted til ø Stormø. De 7 personer skiftes med at fortælle histoerien ud fra deres synsvinkler. De fungere sådan set okay. De skiftes med at forgå i nutid med flashback historier fra deres liv fra før de kom på øen. Jeg synes at det er en fin idé, man kan så distuekere om der var for meget ligegyldigt flashback, eller om det var som det skulle være. Dem jeg bedst kunne lide var kvinderne. Det er som om at Leonora, lige har givet den lidt ekstra personlighed til dem og deres historier og glemt mændende. De er som sådan set fine nok, jeg synes bare at de har en kedelig personlighed, og jeg følger at de kun er der for give noget fylde til bogen. Jeg tror at hendes bog og personligheder, havde holdt bedre, hvis hun kun havde koncentreret sig om få 3-4 personer i stedet for 7. 

Alt i alt synes jeg at det var en fin læse oplevelse. Jeg kunne godt lide det mystiske i bogen, og det med at man kunne gætte med på, hvad der forgik på øen, og hvordan det hele hang sammen. Leonoras sprog var fint, det var let og lige til. Jeg synes at det var et rigtig spændende plot, men jeg synes at der manglede de sidste for at det blev fuldført. Fx blev der hele tiden kastet en masse bolde op i luften, for at gøre plottet spændende, men så døde det ligesom hen, uden at der rigtig sket noget med det, og det synes jeg er trist, og lidt underligtat hun ikke gjorde mere ud af det. Jeg har set at der er mange der har givet den 5 stjerner, så der må være nogle der synes at den er fantastisk, men jeg har læst bedre thriller bøger, og for mig har bogen både sine plusser og minusser, så giver jeg den 3 stjerner.

Har du læst bogen? Hvordan var din læseopleve med den?stjerner

 photo Untitled-1-1_zpsd5a181ed.jpg

Skriv en kommentar