Leoniderne af Nanna Foss

Anmeldes til bøge1rForlaget skriver:Hvornår startede det egentlig? Med den gamle dame der beskyldte os for verdens undergang? Med drømmen om de lysende hænder? Med kompasset der gav os brandsårene? Eller længe før?

15-årige Emilie tegner en dreng med turkise øjne og et mystisk prismesmykke. Dagen efter får hun et chok, da drengen starter i hendes klasse. Før Emilie får set sig om, har hun trekantede ar i håndfladerne, og hendes skolekammerater begynder at kunne uforklarlige ting.

Eller er det bare indbildning? Grænserne mellem drøm og virkelighed viskes ud, og Emilie prøver desperat at undgå at blive en del af kaosset. Men snart må hun indse sandheden. Det er kun et spørgsmål om tid …

LEONIDERNE er første bind i serien SPEKTRUM, hvor venskab, kærlighed og skæbnesvangre valg bindes sammen på tværs af tid.

Forlaget ● Forfatteren ● Goodreads ● Bogpriser

Min mening:
Sidste efterår hørte jeg en hel om Nanna Foss, og hendes bog blandt andet facebook og blandt jer andre bogbloggere. Jeg synes at den lød rigtig god, så jeg fik min mor til at købe den på Bogforum 2014. Der er næsten gået et år siden, og jeg har stadig ikke fået læst den, så jeg tænkte at det var på tide, at jeg fik gjort det. Nu har jeg læst den, er jeg jeg rigtig glad for at gjorde det, for det var en fornøjelse læse oplevelse, og nu glæder jeg mig til den næste bog i serien, der bliver udgivet i efteråret.  

Emilie er vores hovedperson i den første bog. Jeg kan godt lide hende, for jeg synes at hun er nem at forholde sig til, og hun er ret interessant, med sin hobby som tegner. Emilie har nogle venner, og der kommer flere til med tiden og de er lige så interessant som Emilie. De har nogle spændende personligheder, og jeg glæder mig til at læse mere om dem, og deres oplevelser. Så vidt jeg har forstået det bliver bøgerne foralt på skift af Emilie og hendes venner, og det synes jeg er en super idé.

Alt i alt synes jeg at det var en fantastisk læse oplevelse, og nu hvor jeg har læst den, kan jeg godt forstå, alle de rosende ord, som jeg har læst om bogen. Jeg nød den fuldt ud, og da jeg læste den kunne jeg ikke ligge bogen fra mig. Jeg skulle hele tiden have en side mere, når jeg læste den. Hvilket ikke var så godt for de aftaler jeg havde imens jeg læste bogen 😛  Det her er den første bog jeg læser med Nanna, men det er bestemt ikke den sidste bog, for hendes let læsende sprog og historie fanger en med det samme.  Hvis du ikke har læst bogen, så synes jeg at du skal kaste dig ud i det, for jeg kan varmt anbefale den.

Har du læst bogen? Hvordan var din læseopleve med den?

stjerner

Spektrum serien: Spektrum 1 - Leoniderne

  1. Leoniderne
  2. Geminiderne. Udkommer til November. 

 photo Untitled-1-1_zpsd5a181ed.jpg

Skriv en kommentar