Will Grayson, Will Grayson af David Levithan & John Green

Anmeldes til bøge1rForlaget skriver: På tilfældig vis møder de to teenagere Will Grayson og Will Grayson hinanden – de hedder det samme, men er umiddelbart meget forskellige. Spørgsmålet er, om de også er det under overfladen?

Will Grayson, Will Grayson er en ungdomsroman af John Green og David Levithan, der i samarbejde har skabt noget i den grad livsbekræftende. De to unge drenge kommer til at påvirke hinanden på godt og ondt og sammen bliver de viklet ind i én stor musical, der kommer til at ændre deres liv.

Will Grayson, Will Grayson er en morsom og fortryllende historie om ungdom, venskab og kærlighed.

Forlaget ● Forfatteren ● Goodreads ● Bogpriser

Jeg har fået tilsendt bogen, som et anmeldereksemplar fra Politikens Forlag.
De følgende udtryk er helt og holdent mine egne.

Min mening:
Will Grayson, Will Grayson er min syvende bog med John Green. Jeg er ret vild med hans bøger, men jeg har hørt en del blande meninger om boge, så jeg var ret spændt på at komme i gang med bogen. Da jeg gik i gang med bogen, havde jeg ikke læst særlig meget om den, og det var måske en fejl, for ved de første kapitler var jeg ret forivret over historien, for til at starte med troede jeg at bogen handele om den ene Will, så jeg jeg kunne ikke forstå en sammenhæng i det der skete. Men da det endelig gik op for mig, hvordan det hang sammen (historien skiftes (ved hvert kapitel) i mellem de to drenge), så kunne jeg nyde den, og der fra gik der ikke lang tid før at jeg sad og var helt opslugt af bogen og personerne i den.

Det var noget af en oplevelse at læse om de to drenge. Der er enlig ikke noget særlig over dem, og deres liv. Men de har nogle skønne personligheder, og det var en fornøjelse at læse om dem, og de personer der er i deres liv. Til at starte med synes jeg at de var ret umodende men de udviklere sig ret meget i bogens forløb og det er skønt at følge med den. De er virklig let at holde af dem, og ikke mindst af Tiny, der på en eller anden måde fylder en del bogen, og det er fint med mig, for han er lige så skøn som de to Will’ers.

Alt i alt synes jeg at det var en fantastik læse oplevelse, så jeg er glad for at jeg gav bogen en chance! Det er helt klart den bedste læseoplevelse, jeg hidtil har haft med John Green. David Levithan & John Green har fordelt bogen på den måde at de skriver om hver deres will, og at det gør de på den måde at John har kapitlerne med de ulige numre, og David Levithan skrev dem med de lige tal. I starten var jeg som sagt ret forvirret over det, men når det er så, synes jeg at det fungere rigtig godt! Det er første gang at jeg læser noget med David, og det var en interessant læse oplevelse, og den fungere ret godt med Johns skrivestil. Jeg har set at han har skrevet flere bøger, og hvis de bliver oversat, kunne jeg godt finde på at læse dem.

Da jeg havde vendt den sidste side i bogen, havde jeg lyst til at læse den igen, for at genopleve personerne, men det må blive på et andet tidspunkt. Men jeg skal helt sikkert læse den igen. Jeg vil varmt anbefale bogen, for bogen er fyldt med interessante emner som venskaber, seksualitet, kærlighed, depression, skole livet, og familie forhold osv. Der er ikke blevet lavet nogle film til bogen, men da jeg læst bogen kunne levende forstille mig en film af den, og jeg håber at det sker en dag, for jeg tror at det kunne blive en fantastisk film.

Har du læst bogen? Hvordan var din læseopleve med den, hvis du har læst den?
stjerner

 photo Untitled-1-1_zpsd5a181ed.jpg

1 thoughts on “Will Grayson, Will Grayson af David Levithan & John Green

  1. Jeg kunne rigtig godt lide ‘Will Grayson, Will Grayson’ – den er så hjertevarm og humoristisk!
    Jeg kan dog godt forstå, at du var noget forvirret, hvis ikke du havde fanget, at vi fulgte begge Will’erne. 😛
    Dejligt at den endte med at fange dig alligevel!

Skriv en kommentar