Rent blod af Sidsel Sander Mittet

Anmeldes til bøge1rTak for anmeldereksemplar, som er fra Facet.
De følgende udtryk er helt, og holdent mine egne.

Forlagets beskrivelse: På skoleøen Raudra undervises krigerlærlingen Korau og visdomslærlingen Eshri i Morikas idealer for fred og tolerance. Deres fremtid ligger fast. Men i det skjulte arbejder stærke kræfter på at vende tilbage til tidligere tiders adelsvælde. Snart befinder Eshri, Korau og deres venner sig midt i en kamp for et samfund, de altid har taget for givet. Spørgsmålet er imidlertid om samfundet overhovedet er værd at kæmpe for?

Eshri og Korau opdager snart, at intet er, som de troede…

Rent blod er første bog i trilogien Morika. 

Forlag  Forfatteren ● Goodreads ● Bogpriser ● Plusbog

Min mening:
Bogen var ret hurtigt om at fange min interesse. Jeg synes at den lød som en super spændende fantasy da jeg læste om den, og coveret er vildt flot, jeg elsker farverne og motivet på det. Bogen er en utrolig velskrevet fantasy, med et indhold der er fyldt med interessante personer, emner og konflikter. 

Vi følger en gruppe venner på 6 personer. I den gruppe møder vi blandet andet Korau og Eshri der på skift fortæller historien. Det er super fedt, for Korau og Eshri har vildt forskellige personligheder. Korau er krigeren, der har det bedst med sværdet i hånden. Der er action hos ham, og han er ikke bange for at kæmpe for en god sag. Eshri er den mere stille, og nysgerrige pige, der gerne vil blive klog på det hun møder sin vej. Hun ønsker tryghed og kan lide det hun kender til, så hun er bange for udvikling der sker i samfundet, og det had folk har til hinanden. De to modsætninger fungere rigtig godt som fortællere, og jeg synes at det var rigtig spændende, at læse om dem og Morika. De andre personer i gruppen er jeg også ret vild med, for jeg synes at forfatteren har skabt nogle interessante personligheder i blandt dem.

Alt i alt synes jeg at det var en rigtig god bog. Da jeg skulle bedømme bogen, var jeg i tvivl om jeg skulle give den 3 eller 4 stjerner. For bogen har som sagt en masse gode emner, som venskab, kærlighed, morale, og om man tør at kæmpe for det man tror på. Jeg blev først fanget af bogen i del 2, men der fra blev den rigtig spændende. Jeg nød Sidsels sprog og hendes måde at fortælle på. Der er mange detaljer i det, uden at det bliver for meget, og det er super fedt. Jeg synes at bogen sluttet alt for hurtigt, og jeg vil gerne læse meget mere om Korau, og Eshri, smat hele den udvikling der sker i samfundet. Jeg nød bogen og jeg vil varmt anbefale den, til jer der gerne vil læse en god fantasy bog. 

stjerner

Morika:Rent blod

  1. Rent blod
  2. Efteråret 2015
  3. I 2016

 photo Untitled-1-1_zpsd5a181ed.jpg

2 thoughts on “Rent blod af Sidsel Sander Mittet

    • Det lyder fantastisk 😀 Altid noget at der er så mange andre spændende bøger, så vente tiden virker kortere. Jeg har Ihvertfald sagt at jeg med glæde vil anmelde den, når den udkommer.

      Kan se at du er ved at læse Lola og naboens søn. Hvad synes du om den?

Skriv en kommentar