Ventilens jubilæumskonference

PicMonkey Collage

I går kunne Ventilen fejer deres 15 års jubilæums dag. Og det gjorde de ved at udgive en bog og holde en konference med reception. Min mor og jeg var inviteret med da vi er med i bogen. På programmet var der en del personer, der har noget at gøre med ensomheden eller ventilen. Da jeg først så programmet, tænkte jeg ærligt at jeg sikkert vil falde i søvn. Fordi der vil være oplæg til 11-16. Og jeg havde været oppe siden kl 5, samt en ret hård uge.

Men det hele var utrolig spændende at høre på. for dem der holdt oplæg var rigtige gode til at beskrive ensomheden, og hvad deres arbejde var med den. Blandet andet var der  Morten Hedelund fra Ensomme Gamles Værn og Ida Koch. Udover de to var der også 5 mennesker der til at starte med fortalte lidt om, deres arbejde eller historie med ensomheden. Bagefter (efter en lille kaffepause) kunne vi stille spørgsmål til dem. Der kom nogle rigtig interessante spørgsmål, blandt andet, hvad vi kan gøre for at nedbryde ensomheden osv.

Til sidst var der en lille reception, hvor der var lidt lækkert mad, hvor folk kunne gå og snakke sammen. Jeg fik selv hilst på nogle af dem der var der, og de var alle sammen utrolig flinke. Det er første gang at min mor møder dem, (hun har haft telefon samtale til sin del af bogen) og hun synes også at det hele var rigtig interessant. Og jeg tror at hun var glad for at møde, de folk som jeg har snakket om. 

PicMonkey Collage1

Kender i det, at man går ind i en butik og når man træder i den får man lyst til at købe det hele? Sådan havde jeg det med butikken Notre dame der ligger på Nørregade i København. For nøj hvor er der mange lækkere ting! Lige nu er der masse jule ting. Men der var også mange andre ting, så som de fineste te kopper, kander, skåle, lyskæder, gaveparpir, skærebrædder, lys og alt hvad der høre til indretning til hjemmet. Det jeg godt kunne lide ved butikken var at der både var ting til store priser og ting med rimlige priser.

Jeg havde ikke set butikken før, så jeg var rigtig glad for at min mor viste mig den på vej hjem fra konferencen. Jeg kan se at man kan få gavekort til butikken, og jeg kunne godt finde på at ønske mig det til ju,l og komme tilbage, når alt julepynten er væk. Hvis i vil se deres Facebook side kan i se den her. Kender i butikken? 

PicMonkey Collagef

Lidt længere nede ad gaden ligger Paludan Bogcafé. Der er den hyggeligste café jeg længe har set! Min mor og jeg købte ikke noget. For hun skulle bare lige vise mig den. Men jeg kunne godt finde på at komme til bage, for der var den lækkersete duft af mad, også var der masser af bøger, der gjorde caféen super hyggelig. Hvorfor jeg aldrig har været der før nu, må i ikke spørge mig om. Og der er sikkert flere bog steder i København, som jeg ikke har set, og som jeg skal besøg have kigget på.

Normalt er jeg ret stor fan af caféer generelt. Men jeg synes at den her er noget særlig, fordi man også kan købe bøger, og at der var både store og små rum, med alle mulige forskellige borde og stole, så det var ensomt hyggeligt uden at det virket rodet. Hvis i vil finde dem på Facebook, kan i finde dem her

 photo Untitled-1-1_zpsd5a181ed.jpg

Skriv et svar

