Skyggernes hemmelighed af Mathilde Gram

Originaltitel: Skyggernes hemmelighed. Forfatter: Mathilde Gram Seire:  
Forlag
: Skriveforlaget. Sider: 298. Udgivet: 18-01-2012. Format: Hæftet
Min egen.

En verden med angst og frygt
Normalt læser jeg den ene fantasy bog efter den anden, så da Mathilde spurgte om jeg vil anmelde hendes bog, sagde jeg ja for det for at prøve noget nyt, men udover det så er det også et stort emme at skrive om, så jeg var lidt spændt på, hvordan den vil være. Jeg kunne godt mærke at det tog mig længere tid at læse bogen med det tunge emner der var, dog gjorde den ikke bogen dårlig for den var rigtig god, men mange detaljer om Bellas følser og hendes 2 verdener.   

Bella
Normalt er jeg til hovedpersoner som Katniss, men jeg kan godt forstå at Bella er som hun er, for det tror jeg at de fleste vil være, hvis de selv havde oplevet det, som hun har været udsat for. Så der for synes jeg kun at hun viser sig fra sin menneskelig side af. Jeg kan godt lide at man får lov til opleve hende før voldtægten, for det gør også at man kan få et billede af, hvordan hun var før og efter. 


Skyggernes hemmelighed af Mathilde Gram ISBN 9788792573780Cover kommentar

Hvis jeg havde set den her bog ståden på hylden på biblioteket eller boghandlen, ved jeg ikke om jeg vil tag den ned og læse bagsiden. For det er ikke en der, fanger min opmærksomhed, men efter at jeg har læst bogen, kan jeg godt se at coveret passer rigtig godt bogen. Så jeg tror at det må være smag og behag.

Alt i alt 
Synes jeg at det var en god bog. Den var spændende, på den måde at det hele var nyt for mig. Imens jeg læste den kunne jeg ikke lade hver med at tænker om Mathilde selv har oplevet det, eller om hun kendte nogle tæt på hende der havde det, fordi det var så godt beskrevet. Jeg har selv oplevet ensomheden og det her med at være usikker på verden, så jeg kunne nemt sætte mig ind i hvordan Bella havde det.

Det her er Mathildes første bog, så der for  håber jeg at vi høre mere fra hende, for jeg synes at hun gør det godt med sin bog. 

 Ereolen | Bogpriser | Amazon | Skriveforlaget |  Goodreads | Mathilde Gram
Bogen er et anmeldereksemplar fra Mathilde Gram, men holdningerne er mine egne. 

4 thoughts on “Skyggernes hemmelighed af Mathilde Gram

    • Det synes jeg bestemt du skal gøre, for den er hver at tag fat i og læse.Den er måske lidt tung i starten, men man bliver også hele tiden ved med at læse videre, fordi man gerne vil høre, hvordan det hele ender.

Skriv en kommentar