Et tilbageblik på 2015.

2015 er slut og der står 2016 i kalenderne. De sidste par år, har jeg lavet et tilbageblik på året, og i skal da ikke snydes for 2015.

2015 har været et fantastisk år fyldt med den ene hyggelige aftale efter den anden blandt vennerne og familien. Der har været spændende oplevelser både i ind og udlandet. Der er vokset nye venskaber i 2015, blandet andet fra i den nye bogklub og skønne bloggere. Jeg var til to bloggertræf, hvor jeg både mødt nye og velkendte ansigter og et overvældet bogforum og readathon weekender, samt den ene skønne læse oplevelse efter det andet.

I 2015 var året, hvor jeg (som altid) var med til at bekæmpe ensomheden. Jeg har blandet fortalt min historie om den i Ude og hjemme og P3. Jeg og 3 af mine venner har startet Vennepunktet op, som er et sted for ensomme mellem 24-40. Vi har alle sammen været hårdt ramt af ensomheden, så vi ved hvor hårdt det kan være, og vi er glæde for at vi kan være med til at gøre en forskel, og der udover er det rart at lave frivilligt arbejde.

Med skolen blev jeg færdig med Web-integrator uddannelsen og jeg er kommet ind på Meidiegrafer uddannelsen, som er min drømme uddannelse, og jeg glæder mig til at komme i gang her den 18 Januar.

tb 2015

Jeg kunne blive ved, men jeg vil ikke gøre indlægget for langt, for nu har jeg planer om at skrive lidt om nogle af de ting der sket i løbet månederne i året. Hvis du vil læse mit fulde indlægget om en bestemt måneden, er der et link på månedens navn. 

Januar:

 

  • Januar var ret stille. Men jeg fik da lavet nogle forskellige ting som, en tur til IKEA, koncert aften med familien, min første Tivoli tur på året, hyggelige middage med veninderne osv. 
  • Jimmy og jeg holdt års dag, det var en god aften, men i samme weekend slog vi op. Så det var en mærkelig og hård weekend, fyldt med en masse blande humørsenvinger og følser. 
  • I december 2014, mødt min mor og jeg Bubber, i en forbindelse med at min historie om ensomhed skulle med i Ude og Hjemme med et twist af min min mors synsvinkel. Artiklen kom først i bladet i Januar, men det blev super fint, og i kan læse mere om det her. Der blev også lavet en video med os, som i kan se her

Februar:

  • Mine venner og jeg havde en super hyggelig aften. Vi lagde ud med at spise sammen, der fra tog vi ud og bowlet i et par timer, og efter det tog vi ned på den lokale bar/diskotek og havde en fest med fed musik, dans og drinks. Vi kom først hjem kl 4 om aften, og trænet dagen efter 😛
  • I febuar var der terror-angreb i København. Jeg synes at det var rigtig ubehageligt, for det kom meget tæt på min familie. Da det skete var min søster og kusine, var i byen, og kunne ikke komme hjem, fordi de ikke måtte forlade den bar de var på. Ikke nok med det, så bor min mor og hendes kæreste klods op af, det sted, hvor de t sidste angreb havde været, og da jeg var der inden dagen efter til min mors fødselsdag var det nærmest som om at gå i en spøgelses by. Der plejer altid at være gang i den på Nørrebro, men den morgen, var der nærmest kun politiet, samt journalisterne.
  • Min veninde og jeg var til Oscar aften i biografen. Showet var ikke lige så godt, som sidste år. Men det var stadig en festlig aften, og jeg synes at det er en fed tradition vi har fået skabt os.
  • Fifty Shades of Grey kom langt om længe i biografen. Min veninde og jeg havde længe gået og ventet på den, så vi skulle selvfølgelig ind og se den. I den forbindelse fik jeg varmet op til den med en genlæsning af bog et og to, så jeg kunne huske de mindste detaljerne i den. Filmen var fin nok, men jeg havde nok for høje forventninger til den.

Marts:

  • I Marts skete der ikke rigtig noget ud over at der var en masse hyggelige aftaler. Specielt inde i København, hvor der både var brunch aftaler, familie middage. 
  • Der sker ting og sager med Vennepunktet. Der var blandet andet en del møder osv.

April:

    

  • Hold nu op en måned! Jeg ved slet ikke, hvor jeg skal starte med April, for der var den ene aftale efter den anden. Specielt familien fyldte rigtig meget i April, for der havde vi både påskefrokost, familie middage og så var min søster, mor og jeg også inde og så Skammerens datter i biografen. Der var også 3 fødselsdage, to af dem med familien og en med veninden, hvor vi blandet andet var ude og spise en alt for lækker middag på Rib House. 
  • Jeg var i P3, da Dr1 havde fokus på ensomhed. Det er ikke første gang at jeg er i P3, for jeg var også der inde i 2013, (med det samme program og værter), så det var sjovt at være der igen. Og værterne blev helt overrasket, og glade over at kunne se den udvikling der er sket med mig siden den første gang. Hvis i vil læse mere om det, kan i læse det her
  • Der var årets første Readathon. og jeg elsker Readathon, og jeg nyder det hver gang, det er de . Det gik rigtig godt med læsningen, og det med at holde sig vågen til aften timerne. Så det er helt klart en af de bedste Readathon jeg deltaget i.

Maj:

   

  • I Maj var jeg til to konfirmationer. To tivoli ture, to brunch aftaler, og en kinotur, hvor vi så Spy. Der var en super sjov film, så jeg kan varmt anbefale den. Der udover var der Eurovision Song Contest, en tur til Jylland hos veninden.
  • På skolen holdt de den årlige omgang af Roskilde mesterskaberne. Det betyder at man er i skole fra 9-18 fra mandag til onsdag, hvor man arbejder på et projekt i grupper. Om torsdagen er der en stor fest  og om fredagen har man så fri. Det er anden gang jeg var med, og det var heldigvis ikke lige så slemt, som første gang. 
  • Jeg havde længe gået og overvejet at sortere mine bøger efter farveorden. Men det er ikke blevet til andet end bare overvejelse. Men en sen (Kl var 11 da jeg gik i gang, og jeg var færdig kl 1) lørdag aften kastet jeg mig ud i det. For nu skulle det være nu! Jeg er super glad for at jeg kastet mig ud i det, og for jeg elsker at de står efter farveorden. 

Juni:

   

  • For nogle år siden havde vi en udvekslingsstudent fra USA boende hos os i et halvt år. Vi har ikke set hende siden den gang, men i Juni kom hun på besøg i Danmark. Det var så dejligt at se hende igen! Hun var der i to weekender, der blev både tid til en brunch og en hyggelig middag med masser af traditionel danske sommer retter. 
  • I Juni skulle vi også op til en mundlig It eksamen. Jeg hader eksemer, og jeg følget ikke at jeg havde styr på faget, da vi har snakket om alt mulige emner fra A-Z, og man skal bestå, før man kunne komme videre i grundforløbet, så jeg var rart nervøs. Jeg fik heldigvis 10. Så jeg var så glad og lettet da det var overstået 
  • Der var også valg. Så På selve dagen var der valg aften med familien. I løbet af måneden fik jeg set familien en del, for udover valg aften, å jeg dem også Der udover til en studtenter fest, og hyggelige aftner i København. Med vennerne var der den (efterhånden) årlige sommer fest på landet biograf tur osv. 
  • 2015 var året hvor jeg kom ind i en bogklub. Jeg har længe haft lyst til at være med i en, så jeg var ret spændt da jeg skulle møde de andre piger i den. Det har været sjovt at være med i en bogklub, for der har været nogle vildt forskellige læse oplevelser. Så jeg glæder mig til at se, hvilken bøger vi  kommer til at læse, og ikke mindst de hyggelige stunder vi har sammen, når vi snakker om dem.  

Juli:

   

  • Juli måned stod den på sommerferie. Jeg huser det som en kedelig sommerferie pga vejret, der hele tiden var koldt og vådt. Men det skulle ikke forhinder mig i at nyde sommerferien. Min veninde og jeg var fx til Girls Night med Magic Mike XXL. For at gøre dagen endnu hyggeligere, tog vi i Tivoli, hvor vi blandt andet stødt på min kusine, der havde jordbær med. Jeg holdt min fødselsdag i skoven, og Mie og jeg var til særvisning med Paper Towns, og set sæson 5 af Game of Thrones
  • Jeg holdt ferie i København og der udover kom jeg også på en spontan sommerhus ferie i Havnsø. Begge ferier var dejlige, specielt den i Havnsø. Sommerhuset lå et sted, hvor der ikke var nogle forbindelse på mobilen, så der fik min familie og jeg slappet rigtig meget af med læsning, ture i området is, og lækkert mad. 

August:

    

  • Vejret blev super dejligt i August, hvilket var super dejligt! Så der fik jeg lavet ting som fortæller aften med familien, min søster og jeg var på en kanalrundfart i København, Tivoli ture, der var en sommerfest på kollegiet, og der udover skulle vi læse den første bog i bogklubben. 
  • Vennepunktet havde åbnings dag i August. Så der stod en den på en masse møder, så vi fik styr på det hele. Vi hygger os heldigvis når vi er sammen, så det er sjovt at have dem. Vi skulle blandt andet tag nogle billeder af os, som forgik ved det lokale slot. Nøj det var en sjov dag! Selve åbnings aften gik fint, og vi har været glade for at folk har lyst til at komme. 

September:

   

  • September var der en del aftaler, som biograf ture, fødselsdag i familien, bogklub aften med pigerne, Tivoli ture og Der udover var Mie og jeg også til forfatter reception med Peter Dirksens.
  • Mie og jeg tog til bloggertræf i Aalborg. Det var en god dag, og det var sjovt at prøve det. Det er ikke første gang at jeg er til bloggertræf, men det var første gang jeg prøvede bloggertræffet i Jylland. Vi var der over i hele weekend, og det var en rigtig skøn weekend. 

Oktober:

     

  • I Oktober skete der igen en masse ting på grund af alle mine aftaler i klanederne. Der var blandt andet en efterårsferie, hvor jeg deltog i efterårets Readathon. Der udover var jeg i Oslo med Mie. Det er første gang at jeg prøver Oslo fargen og at jeg ser Oslo, så det var en ret fed tur. Vi har også snakket om at vi skal gøre det igen i løbet af 2016. Oslo var ikke min eneste udlands rejse, for min papfar flyttet til Sverige i 2015, så i Oktober var jeg der over og besøg ham sammen med min søster. Det var en rigtig dejlig weekend. 
  • I Oktober deltog jeg i endnu et bloggertræf den her gang forgik det på Fyn. Jeg har været med til det før, så det var dejligt at se nogle af deltagerne, som jeg kendte i forvejen, blandt andet var der Jeannet, Anne-Mette, Rikke (som også var med til bloggertræffet i Aalborg) og Hejdi. Det var en rigtig hyggelig dag, og jeg var glad for at jeg var med til det. 

November:

   

  • I November kommer der en af mine personlige højtepunkter på året. Som er Boforum i Bellecenteret. Det er en fantastisk oplevelse, for man møder en masse søde mennesker, og samt høre en det ene interessante oplæg efter det andet.   Normalt plejer jeg at være der ude en gang i løbet af weekenden, men i år var jeg der ude i 2 dage, og det var rigtig rart, for så behøvede jeg ikke at være stresset over alle de ting jeg gerne vil nå. 
  • I November fik vi også en masse sne på Sjælland. Specielt i Roskilde, hvor jeg går i skole. Der var fladet så meget sne i weekenden, at jeg blev 2 timer forsinket, og ikke nok med det, så blev vi sneet ude af vores lokale, så vi måtte over i en anden bygning. Jeg viste ærligt talt ikke om jeg skulle gine eller græde den mandag. 

December:

  

  • På mange måder er December en de bedste der månder der har været på årtet, for der skete så mange fantastiske ting. Jeg blev blandet andet færdiguddanet, og kom ind på min drømme uddannelse. Der udover var der bare en masse hyggelige stunder blandet Tivoli ture, juleture i København, og ikke mindst alle juledagene med familien. Jeg fik nogle rigtig fine gaver, og jeg havde en af de bedste nytårs aftner jeg længe har haft. 

 

Sjove facts om 2015:

  • Jeg fik læst 50 bøger.
  • 3 af dem var med bogklubben. 
  • Set 29 film i biografen. 
  • Jeg nåde at besøg Tivoli 12 og have 6 brunch aftaler i 2015
  • Jeg troede ikke at jeg vil komme ud i udlandet. Men det blev til hele 3 ture. 1 til Oslo og 2 til Sverige.
  • Jeg og mine veninder fik brugt racletten ret flittigt i løbet af året.
  • Jeg fik bowlet mere en jeg plejer i 2015.
  • Jeg fik afsluttet en uddannelse og kom ind på en ny. 
  • Jeg fik også købt en del ting i 2015. Blandet ting over Ebay.
  • Jeg fik øjnene op for den kreative kalender verden, og begyndte at lave min egen kalender.
  • Jeg skulle have været på Bakken og i Zoo, men jeg nåde det aldrig. Så det må jeg gøre i 2016.

Som i kan læse har det været et fantastisk år, og jeg håber at i også har nyt jeres og at i får et dejligt år med 2016

 photo Untitled-1-1_zpsd5a181ed.jpg

Skriv et svar

