En snak om eksamen, ferie og fremtidsplaner.

DSC_0046Jeg følger at tiden går helt vildt hurtig, og jeg kan slet ikke forstå at vi allerede er inde i December og at vi skal til at have vores svendeprøve. Min svendeprøve kommer til at forgå fra d 1/12 – 11/12. Jeg skal op til selve eksamen den 14/12 om eftermiddagen, og fredag den 18/12 står jeg med mit svendebrev i hånden. På en eller anden måde er det helt vildt fedt, men det er også mærkeligt, at det snart er overstået.

Nu spørg i sikkert. Jamen hvad så Marie. Hvad skal der ske efter eksamen? Ja det er jo så det store spørgsmål. På Roskilde Teknisk skole, (hvor jeg går nu), har de op til flere it uddannelser. To af dem er blandt andet Mediegrafiker og Skiltetekniker. Jeg vil rigtig gerne ind på Mediegrafiker uddannelsen, problemet er bare at de kun tager 10-14 personer ind på den, hvert halve år. I November var der ansøgningsfrist, jeg fik sendt en afsted, og været til samtale, (så langt så godt. Det er nemlig det første skridt igennem nåleøjet) og jeg synes at det gik okay. Jeg har snakket med en vejleder efter samtalen, hvor jeg fortalte ham, hvad vi havde snakket om. Og ud fra det, mener vejlederen at der er gode chancer for at jeg får en plads, jeg håber at han har ret, for jeg håber på at jeg kommer ind!

De har taget 27 ind til samtale, og vi skulle have haft svar fra skolen om vi er blevet optaget her i 49. Men fordi Ministeriet ikke har givet besked til skolen, om hvor mange elever de må tag ind, kan skolen ikke give os et svar om vi er kommet ind eller ej. Jeg kan godt forstå at de må vente med det, men jeg synes er rigtig træls, for det er hårdt at gå, og vente på svaret. Jeg har selvfølgelige en plan B, og det er Skiltetekniker uddannelsen. Begge uddannelser starter den 18 Januar, og jeg er kommet ind på Skiltetekniker. Hvilket er meget rart, for så kan jeg i det mindste begynde på det, hvis jeg ikke kommer ind på Mediegrafiker.

Som det ser ud lige nu, har jeg ferie fra den 18 December til den 18 Januar, hvilket er rigtig lækkert, og jeg ser frem til at få ferie. Alle dagene op til nytår er stort set booket op med aftaler, så der kommer til, at være ret stille på bloggen. Jeg vil selvfølgelige skrive, hvad jeg får i #bloggeradvent, og devise indlæg. Men i begrænset antal. Jeg mangler 3 bøger for at have nået mit læse mål, og mon ikke jeg får læst dem i løbet af ferien? Jeg har ihvertfald en masse lækre bøger (blandt andet fra Tellerup), som jeg gerne vil have læst inden året er omme, og jeg glæder mig til at slappe af med dem i juledagene.

Det her indlæg blev lidt længere end jeg lige havdet regnet med. Men jeg håber at i får en god weekend 🙂

 photo Untitled-1-1_zpsd5a181ed.jpg

 

4 thoughts on “En snak om eksamen, ferie og fremtidsplaner.

  1. Dejligt indlæg søde og jeg krydser stadig finger for at du kommer ind på den rigtige udd..
    Håber sådan i snart får et svar, hader ventetid.

    Det er helt okay at der pt ikke kommer så mange indlæg, du har meget at se til og husk nu også at nyd december lidt..

    Knus ❤

    • Mange tak søde ❤ jeg var lidt bange for at det blev for langt, for lige plusleig kunne jeg godt se, at jeg fik skrevet en hel masse.. Vi har stadig ikke hørt fra skolen om vi er kommet ind og det er rigtig træls!

      Skal jeg nok! Nu er eksamen heldigvis overstået, så nu kan jeg nyde julen 🙂 Du må også huske at nye din ❤

      knus ❤

Skriv et svar

