Plusbogs vinterlæseleg

I sommers lave Plusbog en sommerlæsningleg, hvor de lavet en udfordring med at de vælger 10 kategorier, også skal du så knyt 1 bog, til hvert enkel kategori. så det ender med at du har ti bøger, som som du vil læse i løbet af sommeren. Jeg synes at det er en sjov idé, men jeg fik aldrig gjort det. Men i dag læste jeg at de vil gøre det igen i vinter peroden, og jeg har valgt, at jeg vil tag deres udforing op, og håber at jeg kan nå at læse bøgerne i løbet af vinteren. 

Reglerne er ret simple. Du må ikke have nogle af de bøgerne som gengangere til kategorierne, og du må ikke have læst dem før nu.

    

Her er de 10 kategorier:

  1. En bog der finder sted om vinteren
  2. En bog hvor handlingen går ind over julen
  3. En bog der er udgivet i Danmark i 2015
  4. En bog du føler alle har læst undtagen dig
  5. En bog der blev udgivet før du blev født
  6. En bog af en dansk forfatter du ikke har læst noget af før
  7. En digtsamling
  8. En bog du har fundet via Plusbogs blog eller Plusbogs Facebookside
  9. En bog der er filmatiseret
  10. En bog hvis handling finder sted omkring en historisk begivenhed.

Jeg synes at det er nogle ret interessante kategorier, og der er allerede nogle som jeg kan koble til mine bøger, fx En bog der finder sted om vinteren, En bog hvor handlingen går ind over julen og En bog der blev udgivet før du blev født og En digtsamling. Til gengel skal jeg lige tænke over kategorier som en digtsamling, og en historisk begivenhed, så jeg må ligge hovedet i blød, og få tænkt på nogle bøger i løbet af ugen, så jeg har den fulde liste den 1 December. Hvis du overvejer at deltag, kan du læse mere om det her.

Kunne i finde på at deltage i deres læse udforing? Hvis i har nogle bog forslag, (gerne bøger på dansk) så må i endelig nævne dem i en kommentar 🙂 

 photo Untitled-1-1_zpsd5a181ed.jpg

Skriv et svar

