Drengen, der ikke ville være morder af Eoin Colfer.

Anmeldes til bøge1rForlaget skriver: Riley er en fattig, forældreløs teenagedreng i Victoriatidens London. Han er blevet adopteret af Albert Garrick, en tidligere tryllekunstner, der nu arbejder som tyv og lejemorder. En skønne nat skal Riley begå sit første mord, så han kan blive udlært i sin plejefaders kunst.

Men Riley vil ikke. Han stritter imod, og det går grueligt galt. Offeret viser sig at være en videnskabsmand, der er involveret i et vidnebeskyttelsesprogram (W.A.R.P.) fra fremtiden, og Riley og Garrick bliver transporteret gennem et ormehul i tiden til det moderne London. Da de når frem, har Garrick forandret sig. Til det værre. Til det meget værre.

“Drengen, der ikke ville være morder” er først bind i serien “W.A.R.P.” af bestsellerforfatteren Eoin Colfer, der bl.a. er kendt for serien “Artemis Fowl”.

Forlaget ● Forfatteren ● Goodreads ● Bogpriser

Jeg har fået tilsendt bogen, som et anmeldereksemplar fra Alvilda.
De følgende udtryk er helt og holdent mine egne.

Min mening:
Da jeg høre om den her bog syndes jeg at den lød ret interessant. Bogen forgår i London, og da jeg selv har været i byen, tænkte jeg at det kunne være sjovt at læse den. Der udover er der også noget tidskift i den her bog og det var ret spændende. 

Den første person vi møder er Riley, han er lidt en spøjs fætter. Men man bliver klogere på ham jo mere vi får mere at vide om ham, og puslespils brikkerne falder på plads. Chevie er vores kvindelige hovedperson og hun er ret sej. Hun er ikke min yndlings person i bogen, men jeg kan godt lide at hun er med i den, for det giver en god balance til bogen. Garrick er perfekt som den onde skurk. Det er interessant at læse om ham og hans historie. Bogen bliver fortalt på skift af de 3 personer. Jeg er helt vild med det for det er fedt at få deres tanker til de forskellige ting der sker i bogen. Jeg kan bedst lide når det er Riley og Garricks der fortæller, for det er spændende at læse om dem og deres historie.

Alt i alt synes jeg at det var en underholden bog. Det bedste var de to tids skift der forgår i bogen. Jeg synes at det var interessant at læse om dem. Speiclet var jeg helt vild med Riley og Garrick tidsperide. Jeg synes at den havde en spændende afslutning, så jeg kunne godt finde på, at læse de andre bøger i serien for at finde ud af, hvad der kommer til at ske med Riley og Chevie. Jeg synes at det er en god bog og jeg vil klart anbefale den til jer, der gerne vil prøve at kaste sig ud i en let, og velskrevet science-fiction bog. 

Har du læst bogen? Hvordan var din læseopleve med den, hvis du har læst den?

stjerner

W.A.R.P. serien: W.A.R.P. 1: Drengen, der ikke ville være morder

  • Drengen, der ikke ville være morder
  • Bødlens revolution
  • The Forever Man

 photo Untitled-1-1_zpsd5a181ed.jpg

Skriv et svar

