Forsonet af Jana Oliver

Anmeldes til bøge1rTak for anmeldereksemplar, som er fra Tellerup.
De følgende udtryk er helt, og holdent mine egne.

Forlagets beskrivelse: Det er endelig lykkedes Riley at finde sin far, men problemerne hober sig fortsat op. Hun og Beck er uvenner igen, Simon har pudset Vatikanets dæmonjægere på hende, og det falske vievand er stadig i omløb.

Ori bliver ved med at kræve hendes opmærksomhed, den kvindelige journalist bliver mere og mere interesseret i Beck, og dæmonerne er mere udspekulerede end nogensinde. Og som om det ikke er nok, har hun også stadig aftalen med Himlen hængende over hovedet. Men hvordan forhindrer man lige Armageddon?

Forlaget ● Forfatteren ● Goodreads ● BogpriserPlusbog

Min mening:
Nøj hvor har jeg været spændt på den her bog! Den sidste bog sluttet virkelig spændende, så jeg har gået og talt dage ned til udgivelsesdatoen, siden Tellerups kom med den. Der er en masse uforklaret ting da den forrige bog sluttede. Der er alt det her med det   falske vievand, dæmonernes adfærd, dæmonfangerne der kommer til byen, og sidst men ikke mindst er der oprøret i helvedet og hvad har himlen gang i imens alt det her sker på jorden. Der er nogle af tingene der bliver opklaret i bogen, men forfatteren holder stadig sine kort tæt ind til kroppen og det er rigtig fedt. For det gør at man får lyst til at læse mere, i håb om at man får mere at vide om, hvordan det hænger sammen. 

Jeg har altid været vild med Riley. Hun har så mange forskellige lag, så man finder hele tiden noget nyt ved hende. Hun er mega sej! Hun giver den gas i de kampe hun havner i, og hun kæmper for det hun tror på. I den her bog, ser vi hende bange og sårbar, hvilket gør hende meget mere menneskeligt. Hvilket er rigtig dejligt. Vi får også en del kapitler der bliver fortalt med Becks synsvinkel, og det fungere rigtig godt. Jeg kan godt forstå at Riley har de følser for ham som hun har, men nogle gange har jeg lyst til at ruske i ham, og sige at han skal tag sig sammen. De har en masse op og nedture, som skal kæmpe med sammentid med alt det andet der forgår rundt omkring dem, og det er ikke altid nemt for dem. Nogle vil sikkert synes at det er træls, at de er så lang tid om det, men jeg kan rigtig godt lide det tempo det har, og jeg håber at de finder ud af det, for jeg synes at de passer sammen.

Alt i alt synes jeg at det er en fantastisk bog. Det var dejligt at vende tilbage til Riley og hendes verden, og jeg glæder mig til at læse mere om den. Skridt for skridt får vi styr på tingene, men der er stadig en masse spørgsmål til alt det der sker omkring Riley, og jeg er spændt på at se, hvordan det hænger sammen og hvad det ender med. Janas sprog er lige til, og jeg elsker hvordan det fanger en fra den første side af. Det er her er en af mine yndlings serier, og jeg vil varmt anbefale den til jer der gerne vil læse en bog med masser af mystik, og seje personligheder. 

stjerner

The Demon Trappers:Forsonet

  1. Fortabt
  2. Forrådt
  3. Forsonet.
  4. Foretold. Ikke oversat endnu.
  5. Grave Matters. Ikke oversat endnu.

 photo Untitled-1-1_zpsd5a181ed.jpg

 

Skriv et svar

