Eddus drager af Lise Bidstrup og Kirsten Sonne Harild

Tak for anmeldereksemplar, som er fra Tellerup.Anmeldes til bøge1r
De følgende udtryk er helt, og holdent mine egne.

Forlagets beskrivelse: I femtenårige Eddus verden skal man enten være kriminel eller vinde i Lotto for at undslippe fattigdommen. Hans talent for at flyve med drage har ført ham ind i bandemiljøet, og Eddu vælger banden i håb om en lykkelig fremtid for sig selv og sin kæreste, Paula. Men valget er ikke omkostningsfrit, og snart står Eddu i en situation, hvor han risikerer at miste alt, hvad han har kært. Måske endda sig selv.

Da Lise Bidstrup og Kirsten Sonne Harild rejste til Rio de Janeiro, var det for at møde de unge i de fattige favelaer. Forfatterne oplevede allerede den første nat et blodigt opgør mellem en bande og politiet, og resultatet af rejsen blev til Eddus drager. I dag tager Lise Bidstrup og Kirsten Sonne Harild sammen ud til skoler og fortæller om deres oplevelser i Brasilien.

Forlag  Forfatteren ● Goodreads ● Bogpriser ● Plusbog

Min mening:
Da jeg første gang læste om bogen synes jeg at den lød rigtig spændende og et friskt pust til ungdoms litteraturen. Jeg var spændt på at læse om Eddu og det barske miljø i Brasilien. Der var action fra første side af, og det forsætter i de efterfølgene kapitler. Jeg blev bare ikke fanget af bogen og af Eddu som person. Hvilket er rigtig trist, for jeg tror at bogen kunne være rigtig spændende. 

Eddu virker som en fin person. Han har en hård og barsk hverdag, og han har sit at kæmpe med. Jeg har bare et problem med ham, og det er at han ikke fanger min interesse. Så når man brude have ondt af ham, så var jeg ret ligeglad med ham, og jeg gad enlig ikke læse om eddu, og han omkreds. 

Alt i alt synes jeg at det var en ret kedelig bog, hvilket gør mig trist, for jeg vil gerne synes om den, og læse den færdig. Men jeg mistet mere og mere min læselysten ved den. Så da jeg havde læst over 100 sider, og bogen stadig ikke fangede mig måtte jeg opgive den. Jeg tror at det var sproget og Eddu der gjorde at jeg ikke blev fanget af bogen. Det var specielt sproget der gør at jeg ikke kom igennem bogen. Jeg kan ikke lide den måde histoerien bliver fortalt på, og der udover er sproget ret kedeligt. Men når man ser bordt fra det, så er jeg er sikker på at der er nogle der vil finde den interessant. For det er som sagt et barsk miljø Eddu lever i, så der er masser af action i bogen, og så er der alt det her med Eddus kæreste og familie, og det store spørgsmål om hvad han vil vælge.

stjerner

 photo Untitled-1-1_zpsd5a181ed.jpg

 

 

Skriv et svar

