Ego indlæg #10

Gør sætningen færdig

Det er lang tid siden at jeg har lavet sådan et indlæg med Gør en sætning færdig. Så jeg tænkte at det var på tide, at fik lavet et igen. Jeg synes at de er ret hyggelige at lave. Så i fremtiden vil jeg gerne lave flere af dem, men nu må vi se om jeg huser dem. I må sige til, hvis i har forslag til en sætning, som jeg skal gør færdig. For det kunne være sjovt at skifte sætningerne ud, så de ikke hele tiden bliver det samme. 

    

Jeg er for tiden i gang med rigtig mange ting. I skolen har vi lige lavet en it opgave, som vi skal til eksame i, en gang i Juni måned. Jeg følger ikke at jeg har styr på mit it. Da det er alt fra, hvordan en computer er bygget op, netværk, målgrupper, og om ens privatliv på nettet. I de næste 9 dage skal vi så bygge siden op, om det vi har skrevet om i it opgave. Hele emnet bygget op omkring en biograf, så det er et super skønt emne. 

Jeg har en svaghed for Ebay. Da jeg først stødt på siden, turde jeg ikke købe fra den. For tænk nu hvis.. Men nu køber jeg mindst 2-3 ting om månden, og jeg elsker det. Der er så mange fede ting på siden til næsten igen penge, og det er super lækkert. I den her måned, har jeg blandet købt nogle alm høretelefoner, samt en pop figur med Baymax. Det er min første pop figur. Så jeg er ret spændt på at modtage den. 

Den anden dag kørte min søster og jeg i tog igennem skoven. Det var solrigt og alt havde den der fantastiske lysegrønne farve. Lige pulselige siger min søster se, der står et albino rådyr. Jeg nåde lige at se det, (fik detsvære ikke taget noget billede af det) og hvor var det et smukt syn. Den var ikke sådan ulækker hvidt et, men et utroligt smukt, og den stod sammen med et normalt rådyr mellem træerne. Det er første gang at jeg ser et albino rådyr, så det var fantastisk.

PicMonkey Collage

Jeg elsker mit års kort til Tivoli. Det super fedt at jeg kan gå der ind når jeg har lyst, og det har jeg benyttet mig af i løbet af foråret. Jeg har været der 3 gange i løbet af året, og jeg nyder det her gang jeg er der. Sidste år var jeg der inde til Halloween og December, og det skal jeg helt sikker også opleve i år.

Jeg læser en del kærligheds bøger for tiden. Jeg har lige læst After af Anna Todd og Anna og det franske kys af Stephanie Perkins, og det er virkelig skønt. Jeg elsker dem, for de er så dejlig let læsene. I den her uge læser jeg Rent blod (Morika, #1) af Sidsel Sander Mittet. Jeg er ikke rigtig kommet i gang med den, men den virker spændende. 

Fortiden går jeg og overvejer om jeg skal sortere mine bøger efter deres farver. Jeg er ved at have en del farvede bøger, og jeg synes at det ser ret fedt ud, når folk har en regnbue reol. Jeg gør det nok en gang i sommerferien, hvor jeg har tid til det. Jeg kan heldigvis altid sætte dem tilbage, hvis jeg ikke kan lide det.

Jeg skal blive bedre til at læse lidt om aften i hverdagene. Når jeg kommer hjem er jeg helt færdig, og der er det bare nemt at hive sin iPad frem, og se et par afsnit af en serie. Men jeg vil gerne læse mere i hverdagene, jeg synes bare at det er svært at fordybe sig i en bog, når der sker så meget i dem. 

I næste måned har jeg planer om at købe en masse bøger, for i løbet Juni måned kommer der en del bøger som står på min ønskeseddel. Der udkommer blandt andet lola og naboens søn, After 2Maze Runner 3 – DødskurenThe Demon Trappers 3 – ForsonetLegend 2 – Prodigy. Der er for mange bøger til, at jeg kan købe dem alle sammen på en gang, men så er det godt at jeg snart har fødselsdag.

Jeg ser frem til En masse skønne aftaler i de næste par uger. Jeg skal hjem til min mormor og morfar. Pigerne på gangen og jeg skal lave hjemmelavet brunch. På tirsdag skal min veninde og jeg til #Kinotur med Spy (filmen ser vildt sjov ud) og på torsdag skal klassen på tur i København. Sidst men ikke mindst skal jeg ud og bowle og møde de andre fra bogklubben i starten af juni. Også står den på familie forkost den 5 Juni, hvor der kommer en særlig gæst fra USA, som vi har haft boen i et halvt års tid. 

FotorCreated

Billeder fra min London tur i 2011

Lige nu går jeg og drømmer om en rejse til udlandet. I weekenden var jeg i Jylland, det kan man måske godt kalde for udlandet, (haha) men det er altså ikke det samme 😛 Jeg besøgte London (med min mor), for første gang i 2011, og lige siden har jeg været forelsket i byen, og jeg vil rigtig gerne tilbage, for selv om vi så en masse ting, så følger jeg at jeg slet ikke er færdig med den by. Lige fortiden drømmer jeg om at besøg byen alene, så jeg selv kan bestemme alle de ting jeg gerne vil opleve. Men sådan som det ser ud nu, kan jeg ikke rigtig spare op. Så jeg ved ikke, hvornår det bliver. Jeg kunne også godt bruge en tur til Thailand eller Egypten. 

Jeg er skuffet over at Danmark ikke kom videre til finalen i Eurovision Song Contest. Jeg synes ikke at vores sagn er noget at råbe hurra for. Men man har vel lov at håbe. Jeg havde planer om at se det store show i lørdags. Men nu ved jeg ikke om jeg gider at se det. Af de der gik videre i tirsdags er jeg helt vild med sangen fra Rusland og Serbien. 

Jeg savner de stabile vejr dage. Maj måned har været vild mærkelig, når det kommer til vejret. Det ene øjeblik er solen der, og inden man får set sig om så står det ned. Jeg har ikke noget imod regne, Men det er lidt træls at man ikke kan vide, om man skal tage jakken med, eller om den skal blive der hjemme. Så nu må det gerne blive mere stabilt, så man kan komme ud og nyde den grønne natur.

Min weekend ville blive perfekt hvis den bliver lige så hyggeligt, som jeg forventer at den bliver. I morgen skal jeg bare slappe af. På lørdag skal jeg hjem til min mormor og morfar, søndag er der familie frokost, og på mandag er der hjemmelavet brunch med pigerne fra gangen. 

Jeg håber at i får en dejlig weekend og nogle skønne Pinse dage.

 photo Untitled-1-1_zpsd5a181ed.jpg

Skriv et svar

