Opskrift: Pizzasnegle.

Dagens Opskrift

Jeg er ikke så god med madpakkerne. Jeg gider ikke rugbrøds mader, og det er for dyrt at gå hen til skolens kantine. Så nogle gange bliver jeg nød til at gå i tænkeboks. Til Orcars natten, kom min veninde på den idé at lave pizzasnegle, til de lange natte time. Jeg kunne rigtig godt lide dem, og jeg tænkte at det kunne være en fedt, at have dem med i skole.

Så jeg gik på jagt efter en opskrift. Jeg gider ikke en opskrift med 3 forskellige slags mel og alle mulige andre ting. Så jeg søgte efter en simpel en, og jeg fandt den her. Den jeg har et linket til er med pepperoni, der er også en med skinke, De er super god. De er nemme at lave og de smager rigtig godt. 

Til over 10 stk.
Ingredienser:

  • 25 g Gær
  • 2,5 dl. Vand 
  • 1 spsk. Olivenolie
  • 1 tsk. Havsalt 
  • 500 g Hvedemel
  • 400 g Tomatsauce
  • 150 g Pepperoni
  • 200 g Revet ost
  • 2 spsk. Oregano 

Sådan gør du:
Lun vandet i en kasserolle, og rør det i skålen sammen med olie og salt. Tilsæt hvedemel og ælt dejen godt igennem. Kom et fugtigt viskestykke over skålen, og lad dejen hæve et lunt sted i mindst 30 minutter (lod den stå i 40-50 min), du kan godt give den mere tid.

Når dejen er hævet. Går du ud og tænder ovnen på 180º C varmluft/200 alm. ovn, og gør bageplader (bruger to) klar med bagepapir. Når det er gjort skær du peperoni i mindre stykker.

Så ruller du dejen ud til en stor firkant ca. 20 x 30 cm. Fordel tomatsaucen og drys ost, peperoni. smat oregano oven på tomatsaucen Rul dejen sammen til en lang pølse, og skær den herefter i 1 1/2 cm. tykke skiver og sæt pizzasneglene herpå. Drys oregano udover. Bag pizzasneglene i 10- 12 minutter.

Tips: Hvis du har løg og hvidløg, kan du også tilføje det. Og hvis du har lidt ekstra ost, kan du altid drys det ovenpå, inden du sætter dem i oven. Den her opskrift er peperoni, men det er kun fantasien der sætter grænser. Hvis du ikke kan spise dem alle sammen på en gang, så kan du altid komme pizzasneglene i fryseren.

 

 photo Untitled-1-1_zpsd5a181ed.jpg

 

2 thoughts on “Opskrift: Pizzasnegle.

Skriv et svar

