Infernoet af James Dashner

Anmeldes til bøge1rTak for anmeldereksemplar, som er fra Høst & Søn.
De følgende udtryk er helt, og holdent mine egne.

Der er ingen regler. Der er ingen hjælp. Red dig selv, eller dø.Maze Runner (2) – Infernoet er en hæsblæsende og hjernevridende dystopisk fortælling, hvor intet er, som det er ud. Trilogien er solgt til udgivelse i 42 lande, og første bind var bogen bag efteråret 2014’s store ungdomsfilm. Infernoet kommer som biograffilm i september 2015.

Thomas var sikker på, at flugten fra Labyrinten ville betyde frihed for ham og de andre lysboere. Selv i sin vildeste fantasi havde han ikke regnet med, at noget endnu værre var i vente. Jorden er lagt øde. Udbruddet hærger. Kun de rigeste får behandling, ingen bliver helbredt.Thomas vil hellere dø end at blive smittet af sygdommen, der langsomt fortærer hjernen – men er hemmeligheden til kuren gemt et sted i hans sind? Eller vil hans skæbne for altid være i hænderne på WICKED og deres eksperimenter? Fase 2 er kun lige gået i gang

Forlag  Forfatteren ● Goodreads ● Bogpriser

Læs også:  Labyrinten (#1)

Min mening:
Jeg var helt vild med den første bog, og synes at den var vildt spændende. Så jeg har været spændt på at se, hvad der vil ske i den her bog, med den afslutning vi fik i den første bog. Infernoet startede, hvor vi slap med Labyrinten. Den vildt spændende, for der sker nogle ret vilde ting i bogen, og der gik  ikke lang tid før jeg sad med de første spørgsmål, teorier og spekulationer til bogens handling. 

Thomas er en cool fyr. Jeg bliver mere og mere glad for ham. Der sker en del ting i løbet af bogen, og her synes jeg at Thomas regere ret fedt og menneskeligt på tingene. Hvis jeg havde været Thomas, havde jeg løbet rundt, som en forvirret høne uden hoved, så jeg tager hatten af for ham. De andre drenge er også ret seje. Minho er en ret sjov person, og jeg er vild med, at han tit taler før han tænker. For han af alle mennesker, burde tænke på hvad han siger, med den rolle han har. Newt har jeg altid kunne lide. Han er er stadig den her stille og alvorlige type. Han  er ikke den der fylder mest i bogen. Men jeg vil havde været ked af, hvis han ikke var med i den. Der er blevet tilføjet en del nye personer til person galleriet. De fleste af dem kan jeg ret godt lide. Speiclet Aris. Jeg synes at han er ret spændende. Jeg vil gerne høre mere om ham, og hvad hans rolle er i forhold til WICKED.

Alt i alt synes jeg at det en rigtig spændende bog. Jeg synes at der er nogle fede emner i den. Som fx hvad er rigtigt, og hvad er forkert. Drenge tror at det hele bliver lettere nu, hvor de er sluppet ud af Labyrinten. Men WICKED har planer med dem, og snart bliver de kastet ud i nye psykiske og fysiske udfordringer. Jeg blev ved med at tænke, at nu kan det ikke blive vildere end det er nu, også skete der noget inden, jeg nåde at tænke det færdigt. Sproget er måske ikke lige frem det man råber hurra for, men det passer fint til bogens målgruppe, og det er sjovt at James stadig tilføjer sine egen ord ind i sætningerne. Til gengel elsker jeg tempoet i bogen. Der sker hele tiden noget (specielt var jeg ret vild med den sidst del af bogen), og hver gang jeg tænkte, at nu har jeg regnet det ud, så kommer der et nyt twist til plottet, og det er ret vildt at James kan blive ved med, at finde på nye ting til mysteriet om WICKEDs planer. 

Jeg glæder mig til at komme i gang med den sidste bog. For jeg sidder tilbage med en masse spørgsmål om WICKED, Teresa, Aris og Thomas. Så jeg håber at jeg får svar på dem. Der udover er jeg spændt på at se, hvad det hele ender med. Specielt hvad der kommer til at ske med Thomas, Teresa og de andre drenge.  Hvad synes i om bogen?

stjerner

Maze Runner:Maze Runner 2 - Infernoet

  1. Labyrinten
  2. Infernoet. Udkommer i 2015
  3. Dødskuren. Udkommer i Juni 2015 photo Untitled-1-1_zpsd5a181ed.jpg
Skriv et svar

