Eventyret om Askepot

Billederne er lånt fra google

  • Originaltitel: Cinderella
  • Instruktør: Kenneth Branagh
  • Premiere: 12.03.2015
  • Spilletid: 112 min.
  • Genre: Adventure, Drama

SkuespillerneLily James, Richard Madden, Helena Bonham Carter, Cate BlanchettSophie McSheraHolliday GraingerNonso AnozieBen ChaplinDerek JacobiStellan Skarsgård,  Hayley Atwell

“The lead role was offered to Emma Watson but she declined. She was later cast as Belle in Beauty and the Beast (2017), Disney’s live-action remake of Skønheden og Udyret (1991)”

Lily James‘ favorite part about playing Cinderella was wearing the big blue ballgown.”

“Lily James sang her version of “A Dream Is A Wish Your Heart Makes” and Helena Bonham Carter sang her version of the magic words “Bibbidi-Bobbidi-Boo” in this new film, both songs are made popular in the 1950 animated classic.”

Hjemmeside  Kino  Imdb

Jeg er stor fan af de nye fortolkede disney film. Så som MaleficentSnow White and the Huntsman. Alice i Eventyrland. Jeg elsker at de er blevet lidt mørkere i det, og vi får mere at vide om forskellige bi personer i filmen. Jeg var fx helt vild med at vi så Maleficent fortolkning af historien til Sleeping Beauty. Så da jeg så de første nyheder om at Disney vil lave en ny Askepot film. Gik jeg og håbe på at det vil blive lidt af den samme stil art, som de 3 nyfortolkede film. For jeg elsker historien om Askepot, og jeg har set et hav af forskellige (For evigt (som er min ynglings fortolkning),Ella Enchanted A Cinderella Story Another Cinderella Story osv). fortolkninger af den. Men detsvære var det bare den historie. som vi kender fra Disneys tegnefilm. Ikke at filmen ikke var god, for det er den. Men jeg blev ikke grebet af den, fordi jeg havde det som om, at jeg havde set det hele før. 

Skuespillet i filmen var fantastisk. Der er nogle utrolige gode skuespillere med i filmen, og de levede op til mine forventninger. Specielt var jeg helt vild med  Helena Bonham Carter, der spiller den gode fe, og Cate Blanchett der spiller den onde stedmor. Lily James og Richard Madden gjorde det super fint som Askepot og prisen. Richard Madden har jeg set i Game of Thrones. Så det var lidt sjovt at se ham i en mere sukkersød rolle. De to stedsøskende var super sjove, og det var skønt at kunne grine af dem i filmen. I den her film så lidt mere til Askepost mor og far. Vi fik også lidtt mere at vide om stedmoren og hendes had til Aksepot, og sidst men ikke mindst fik vi og set lidt mere til vores prins og hans forhold til hans far. og det var rigtig rart at der var det. Jeg vil bare ønske at der var mere og flere dejtaler om emnerne. Nu hvor de har tilføjet dem til filmen. Min veninde og jeg så med de originale stemmer hvilket jeg er utrolig gald for. For jeg tror at det vil havde været mærkeligt, hvis vi havde set den med danske stemmer.PicMonkey Collage

Alt i alt synes jeg at det var en god film. Jeg elskede det magiske i filmen, og historien om aksepot. Jeg blev som sagt bare ikke grebet af den på samme måde som jeg gjorde med Maleficent og Snow White and the Huntsman, og der for får den “kun” 4 stjerner. Det der trækker filmen op er helt klart det stærke hold af skuespillere, og de fantastiske kostumer, samt kulisserne til filmen. Det løftede det hele, og jeg blev helt fortryllet af det. I tegne film er der de talen dyr. I den her udgave har de valgt at tag nogle få dyr med. De taler ikke, men deres ansigts udtryk og krop sprog er super godt lavet, og de har gjort det på en måde så det ikke bliver for meget.  Jeg er glad for at jeg fik set filmen, og jeg vil varmt anbefale den til jer, der er vild med Disney og historie om Askepost.stjerner photo Untitled-1-1_zpsd5a181ed.jpg

4 thoughts on “Eventyret om Askepot

    • Det kan du roligt gøre, for den er super flot lavet, og nogle dygtige skuespillere. Er spændt på at høre din mening om filmen, når du har set den 🙂

    • Jeg håber at du kommer ind og ser den, for den er super flot lavet, og nogle dygtige skuespillere 🙂 Er spændt på at høre din mening om filmen, hvis du ser den 🙂

Skriv et svar

