Celestine af Olga Ravn

Anmeldes til bøge1rTak for anmeldereksemplar som er fra Gyldendal.
De følgende udtryk er helt og holdent mine egne.

Forlaget skriver: En lærer på en kostskole er besat af historien om spøgelset Celestine. Med sig har hun sin nedtrykte kæreste Kim, bag sig en opvækst i en række sammenbragte familier. Som barn var hun skilsmissens sted, men nu lægger hun ansigt til et spøgelse. Kærligheden er blevet et arbejde. Hun går rundt på skolen om natten i en hvid kjole.

Celestine er Olga Ravns romandebut efter udgivelsen af digtsamlingen Jeg æder mig selv som lyng i 2012

ForlagForfatterenGoodreadsBogpriser,

Min mening:
Da jeg sagde ja tak til bogen var det min første bog med Olga Ravns. Jeg har aldrig hørt om hende. Men da jeg læste om den synes jeg at hendes bog lød rigtig spændende pga spøgelset Celestine og det her med at det befinder sig på en skole. Og takke der for ja tak til den. Da jeg fik den var jeg overrasket over hvor lille bogen var. Men da jeg havde læst de første par sider, var jeg glad for at den ikke var længere. For jeg kunne slet ikke holde bogen ud, og det tog mig mange dage at komme forbi de første 100 sider. 

Jeg havde ret svært med bogens hovedperson. Jeg synes at hun var kedelig og ligegydlgt og jeg kan slet ikke forstå de ting hun fortog sig i bogen. Som fx at være sammen med Kim og være så besat af Celestine. Jeg synes ikke at man kom ind under huden på hende. Og jeg havde faktisk ikke lyst til at læse om hende. 

Alt i alt synes jeg at det var en mærkelig bog. Jeg kan ikke lide forfatterens sprog og personerne i bogen. Bogen vil sikkert havde været okay, hvis det havde været med et andet sprog. Men det føltes som om man læste et uendeligt langt digt der aldrig sluttede. Jeg havde glædet mig til den her bog, men jeg blev pænt skuffet over den. Så jeg fik detsvære ikke læst den færdig. Men jeg kan se at den har fået en masse stjerner på Goodreads. Så der er sikkert nogle der vil finde den god. Jeg tror bare at jeg havde for høje forventninger til bogen. stjerner

 photo Untitled-1-1_zpsd5a181ed.jpg

Skriv et svar

