Teorien om alting

Billederne er lånt fra google

  • Originaltitel: The Theory of Everything.
  • Instruktør: James Marsh.
  • Premiere: 26.02.2015.
  • Spilletid: 123 min.
  • Genre: Biografi, drama, Kærlighed.

“Eddie Redmayne is a good friend of Benedict Cumberbatch who played Stephen Hawking in the TV movie Hawking (2004) for the BBC. Cumberbatch is the first ever actor to play the scientist on screen.”

“It took writer Anthony McCarten 10 years to bring this story to the screen”

“Eddie Redmayne met with Stephen Hawking only once before filming. “In the three hours I spent with him, he said maybe eight sentences,” recalls Redmayne. “I just didn’t feel like I could ask him intimate things.” Therefore, he found other ways to prepare for the role. He lost about 15 pounds and trained for four months with a dancer to learn how to control his body. He met with 40 ALS patients, kept a chart tracking the order in which Hawking’s muscles declined, and stood in front of a mirror for hours on end, contorting his face. Lastly, he remained motionless and hunched over between takes, so much so that an osteopath told him he had altered the alignment of his spine. “I fear I’m a bit of a control freak,” Redmayne admits. “I was obsessive. I’m not sure it was healthy.”

Hjemmeside  Kino  Imdb

Jeg har længe gået og sukket over Teorien om alting. Ikke at jeg har hørt særlig meget om Stephen Hawking, og hans arbejde. Men jeg synes at traileren så fantastisk ud, og Eddie Redmayne er med så det kan kun blive godt. Der for blev jeg henrykt da jeg så at vi skulle se filmen til Oscar natten, og sikke en fantastisk film! Jeg var underholdt fra start til slut, og jeg synes at det er en gribende historie. der blev fortalt at nogle super dygtige skuespillere. 

Det skal ikke være nogle hemmelighed, at hele salen sad og klappede da Eddie vandt sin Oscars for sin rolle for filmen. Jeg synes at det var så fedt at han vandt (og velfortjent), for han gør det fantastisk med sin rolle, og jeg er så glad for at han fik den. Jeg ved at han er en dygtig skuespiller,  (jeg har set ham i film som Jupiter AscendingLes Misérables, Den anden søster og My Week with Marilyn) for jeg har set, hvordan han lever sig ind i sine roller. Men holda op, hvor var det vildt at se ham i en rolle som den her, og jeg synes at det er utroligt at han formår at arbejde med sin krop på den måde som han gør, for man kunne tydeligt se, hvad der skete med Stephens krop, i takt med at hans Amyotrofisk lateral sklerose sygdoms blev være og være, og det synes jeg er utroligt. 

Gerneralt var det et ret godt hold til filmen. Jane som har en vigtig rolle i Stephens liv blev spillet af Felicity Jones. Jeg har ikke set hende før. Men jeg synes at hun gjorde det godt. Jane er ikke en med de største armbævelser, men en stærk kvinde. Og det synes jeg af Felicity Jones formåde at vise. i Filmen ser vi David Thewlis som jeg kender fa Harry potter filmene som Remus Lupin. I den her rolle spiller han også en lære, og det var sjovt at se ham igen. Filmen forgår i en del årtier, og jeg synes at det var fedt og rørende at vi får lov til at følge Stephens og hans med mennesker på film

PicMonkey Collage

Alt i alt synes jeg at det var en fantastisk film, og jeg er så glad for at jeg fil set den i biografen. Filmen kunne nemt have endt som en dyster og trist film, men der er en masser af humor (uden at det bliver for meget) i den og det er rigtig fedt. Jeg synes at det er helt utroligt at man får lov til at se Stephens liv som en filmen, og jeg vil varmt anbefale alle at se den, for den er bestemt det værd at bruge sin tid på. Jeg synes at biografi film kan være kedelige, men den her tog mig med storm, og jeg skal helt sikkert have den til min film samling. Har i set filmen?stjerner photo Untitled-1-1_zpsd5a181ed.jpg

Skriv et svar

