Skammerens datter (Skammerens datter, nr. 1) af Lene Kaaberbøl

Anmeldes til bøge1rForlaget skriver: Det er ikke med vilje, at Dina er havnet i Dunarks Dragegård. Hun har ikke spor lyst til at spille helt. Faktisk er det hendes højeste ønske at være en ganske almindelig pige og måske få nogle ganske almindelige venner. Men det går ikke, når man er Skammerens datter og har øjne, ingen almindelige mennesker tør se ind i.

ForlagForfatteren, GoodreadsBogpriser,

Min mening:
Det utrolig lang tid siden at jeg sidst har læst den her bog. Jeg husker den som en fantastisk læse oplevelse fra min barndom. Men det er også det. Jeg kunne stort set ikke huske noget fra bogen. Så jeg er glad for at jeg fik genoplevet den inden jeg skal se den som film, og jeg er spændt på at se, hvordan filmen er i forhold til bogen, nu hvor jeg har genlæst den.

Der er nogle utrolig stærke personer med i bogen. Jeg vil med persongalleriet, og jeg er glad for at der ikke er blevet spareet på personerne i bogen. Dina er kun 10 år, og det kan man godt mærke. For selv om hun er modig, og kæmper for dem hun holder af og tror på. Så er  kan man godt mærke at hun kun er 10 år.  Ikke at det gør noget. Men jeg tænker på, hvordan bogen vil havde været, hvis Dina var mellem 15-20 år. Jeg er ret vil med Dina og udover hende kan jeg også rigtig godt lide hendes familie, samt Nicodemus og Rosa. Drakan er skærmenden. Og det er tydeligt at se at han er bogens skurk. Men på en eller anden måde synes jeg at der er noget fascineret over ham. 

Alt i alt synes jeg at det er en rigtig god bog. Jeg var underholdet fra start til slut, og jeg kan godt forstå at den er blevet så populær som den er blevet. For det er en super spændende bog. Jeg valgte at høre den på lydbog, og Lene Kaaberbøl gør det ret godt som oplæser. Jeg følget at jeg fik alle detaljerne med fra hendes bog, og jeg elsker den måde hun bruger orden til at beskrive de ting, og personer som vi møder i bogen. Det er ret fantastisk! Jeg følget at man kunne lukke øjne, og se det for sig imens man hørte på Lenes oplæsning.  Jeg nød at høre bogen som lydbog og jeg glæder mig til at høre de andre bøger i serien, som du forerasten kan høre gratis på Ereolen. Den her er for den unge målgruppe. Men jeg vil også anbefale den der er ude for den, for det er en som alle kan have glæde af. 

stjerner

Skammerens datter:Skammerens datter

  • Skammerens datter
  • Skammertegnet
  • Slangens gave
  • Skammerkrigen

 photo Untitled-1-1_zpsd5a181ed.jpg

4 thoughts on “Skammerens datter (Skammerens datter, nr. 1) af Lene Kaaberbøl

  1. Elsker Skammerens datter og har også lige hørt den som lydbog. Dog havde jeg det lidt svært med Kaaberbøl som oplæser. Hendes stemme passer bare overhovedet ikke med den Dina der findes i mit hoved.

    Men er glad for at du også nød fortællingen.

    • Du har ret. Efter at jeg har hørt Karin Rørbech som oplæser, så synes jeg at hun er meget bedre til det uden at det skal lyde barnligt.

Skriv et svar

