Sommerferie i Århus

_rhus_Kommune_afska_492160a

For de fleste af os er det snart vinter ferie. Jeg glæder mig til den, men jeg glæder mig endnu mere til min sommerferie. For min veninde og jeg har planlagt at besøg byen i nogle dage i Juli måned. Det var en ret spontan idé, som vi fik for to ugers tid. Der er en del tid til sommerferien, men vi har allerede fundet hotel, og priser på billetter, så der er styr på det.  Vi skal være der i 3 dage, og i de 3 dage vil vi både shoppe og se påseværdigheder. Jeg har kun været i Århus to gange, hvor det bare var frem og tilbage, og min veninde har aldrig været der. Så det bliver fedt at opleve byen. Jeg glæder mig enormt meget til at opleve byen med min veninde. For vi har aldrig rejst sammen. Så det bliver sjovt at prøve det. Hvis i kender nogle fede steder, som du synes at vi skal opleve må i endelig sige til.

5 thoughts on “Sommerferie i Århus

  1. Jeg er selv ret forelsket i den by og vi skal faktisk også opleve byen om et par måneder.. 😀
    Selve byen i sig selv er smuk, men ud over det så vil jeg rigtig gerne se Aros..

    Knus ❤

  2. Aarhus er en dejlig by – især pga. indbyggerne 🙂
    Must see: Den Gamle By. Botanisk Have er også et hyggeligt sted, og Aros er bestemt et besøg værd, hvis I interesserer jer for kunst.

    Mht. spisesteder kommer det an på, hvilket prisleje I går efter. Jeg synes, Klassisk 65 er en skøn og hyggelig bistro (og ok pris). Må det være lidt mere fancy, så er Restaurant ET og Restaurant Ferdinand også anbefalelsesværdige. Jeg kender mange, der er vilde med Memphis Roadhouse. Personligt var jeg ikke så begejstret for stedet, men måske er det noget for jer?

    Rigtig god tur 🙂

    • Det lyder dejligt. Den Gamle By skal vi se. Det ser og lyder så hyggelidt. Jeg har været i den botaniske have i København. Jeg har lige søgt på billeder på den i Århus, og det ser rigtig hyggeligt ud, og helt perfekt til en solrig dag. Jeg elsker kunst. Men jeg har set Aros. Og min veninde er ikke så vild med kunst. Så jeg tror ikke at vi kommer til at se det.

      Hm vi har fået et værelse med te køkken, og spisested. Så vi har snakket om at vi både spiser hjemme og ude. Til priser er vi ikke til de dyre steder. Men vi vil gerne spise på små hyggelige steder. Som caféer eller steder, hvor man kan sidde uden for. Jeg har lige søgt på Memphis Roadhouse, og det ser lækkert ud. Hvorfor var du ikke begejstret for det? 🙂

      Mange tak, og tak for dine tips. Det er nogle lækkere ting, som vi helt sikkert vil tænke på 😀

Skriv et svar

