Januar 2015

TB6

Har den her måned gået, som du gerne vil have det?
Nej det kan man vidst ikke sige. For det første kom jeg ind i det nye år på en ret kedelig måde. Jeg lå syg i 2 uger og efter at Jimmy og jeg havde fejert haft en hyggelig års dag ude i byen gik vi fra hinanden. Så det har været noget af en bladet måned. For det har også været en del hyggelige after i løbet af Januar måned, og det har gået rigtig godt med skolen. Jeg fik f.eks ti i en opgave, hvor jeg ikke havde de store forventer til mit arbejde. Så jeg blev noget overrasket. 

Hvad har underholdt dig i løbet af den her måned?
Vi har rykket rundt i klassen, så vi sidder i små grupper. Der hvor jeg sidder, sidder vi 4 sammen, og vi har haft det sindsyg sjovt i timerne. Vi kan både grine med og ad hinanden uden at nogle bliver kede af det. Så i den her måned har vi fået en del grine flip. Så resten af klassen og læren sidder og kigger underligt på os. Der udover har jeg opdaget Benjamin (Benjaminoftomes) som er en booktuber. Jeg synes at i skal tjek ham ud, hvis i ikke kender ham. Han er vildt underholden. og hylden morsom Jeg har efterhånden set en del af videoer som han på sin kanal, og der er flere af dem der kan få mig til at grine. Specielt de her to videoer:

Den største optur?
Vi har haft en opgave i skolen. Jeg følget at det gik dårligt med den. Jeg fik 10 for opgaven, så jeg blev glad, men noget overrasket over det. Udover det kom min artikel og video med min mor og Bubber i Ude og hjemme. Jeg har været en del nervøs for den. Så jeg har været glad for at det er blevet som det er blevet. Jeg har fået en masse søde og rørende kommentar både på facebook, instagram og her på bloggen, og det betyder virkelig meget. Så endnu en gang tak!. Der udover har min veninde og jeg bestilt ferie i Århus 

Hvad har været mest træls i Januar måned?
Min sygdom er en af tingene. Jeg havde en del planer som jeg måtte aflyse, og jeg hader at være syg. Det var sådan en slem omgang. Der bare startet med hosteanfald. Men så gik det også over til forkølelse og feber. Jimmy og jeg gik også fra hinanden sidst på måneden. Og selv om det nok var det bedst at gøre det på den måde. Så gjorde det ondt de første par dage, og det er mærkeligt at tænke på at man er single igen. Sidst men ikke mindst synes jeg at været har været ret blandet. Regen, sen, storm osv. Og det er mega træls.

DSC_0012i

Har du fået noget spændende i løbet af måneden? 
Om jeg har. Jeg ved ikke hvor jeg skal starte. Som i kan se på billedet har jeg fået/købt en del ting i løbet af Januar. Mine julegaver fra Jimmy er utrolig fede. Og de er lige mig. Den ene ting er en højtaler der kan tåle vand. Så den har jeg placeret ude i badeværelset. Og det er sjovt at høre musik, imens man er der ude. Jeg har selv købt nogle ting over Ebay, som i kan læse om her. Da jeg var i IKEA fik jeg blandet andet købt lysene og glasset på billedet, og en del andre ting. I starten af måneden så jeg at de havde et rastesalg, hvor de store (de plejer normalt at koste omkring 160 kr) af dem var sat ned til 50 kr. Så den blev jeg nød til at tag med hjem. For det var et for godt tilbud at sige nej til.

Jeg har fået nye læsebriller, og de er super fede. Jeg har fået Lygtemandens datter af Jette Kjær Petersen og Det sidste brev fra din elsker af Jojo Moyes er anmelder bøger. Legend af Marie Lu og Divergent filmen er noget jeg har vundet. Sidst år havde The Body Shop i deres julekollektion en duft de kladte for Ginger Sparkle (ingefær) Jeg velsker duften. Så jeg købte en lille Body Butter bøtte med den duft, da jeg synes at den store var for dyr.

Hvordan har din livstil været den her måned?
Efter mit brud med Jimmy har jeg virklig gået og tænkt over, hvordan min livstil og sundhed er. Den er ikke god. Så i år skal der ske noget. Jeg har meldt mig ind i Fitness World og der udover har jeg også skåret en del ned på mit sodavands og slik forbug. Jeg har også fundet min Juicer frem, så jeg på den måde kan få spist nogle grønsager. Det hele er noget jeg skal vænne mig til, og jeg kan ikke tag de store skridt. Men bare det at jeg har valgt at tilmelde mig i Fitness World, er en ret stor ting fra min side af, da jeg har kunne se mig selv i et fitness center.

I løbet af måned har jeg oplevet: 

  • Den 2 Januar var jeg i Tivoli og til koncert om aften med familien.
  • Jeg har været til min kusines fødselsdag. 
  • Min veninde/nabo og jeg har haft en del hyggelige middage 
  • Jeg har været i IKEA, hvor jeg fik købt nogle lækkere ting.
  • Jeg har set 4 biograf film i løbet af Januar måned.
  • Jeg har holdt noget juletamtam med nogle venner, hvor jeg vandt mandelgaven.

Bøgerne: 

PicMonkey Collage

I den her måned fik jeg læst to bøger. Jeg synes at det er alt for lidt. Men jeg har haft svært ved at finde min læse lyst frem. Der var ingen af de her to bøger der sagde wow. Men den jeg synes bedst om er Slangestenen af Martin Vinther Madsen. Den var spændende, og den var hurtigt læst. Fanget af dig af Sylvia Days skuffede mig. Det tog mig lang tid at læse den, for jeg synes at handlingen var det samme igen og igen. Der skulle komme en 5 og sidste bog i serien. Jeg håber at den bliver bedre end fange af dig, og at den får en værdig afslutning.

  • Bøger: 2
  • E-bøger: 0
  • Korteste bog: 448 sider. Fanget af dig af Sylvia Days.
  • Længste bog: 252 sider. Slangestenen af Martin Vinther Madsen. 
  • Antal ulæste bøger, på min reol: 42
  • 2015 Reading Challenge: 4% 2 ud af 50. 
  • Bog køb: 0
  • Fået: 3

Filmene:

PicMonkey Collage1

Jeg har haft et ret vild start på året, når det kommer fra, for jeg har besøgt biografen 4 gange i løbet af Januar måned. Mr. Turner havde jeg fri billetter til. Hvilket jeg er glad for, for det var godt nok en skuffende film. Exodus havde jeg også glædet mig til. Men den var alt for lang, og kedelig. Detsvære. Den sidste Hobbit film levet op til de to første film. Den var flot lavet, og godt skuespil. Men det var trist at tænke på at det var den sidste film. The imitation game er klart den bedste film af de 4 film jeg oplevet i den her måned. Jeg synes at den var sindsyg spændende, og skuespillet var perfekt. Jeg synes at Benedict Cumberbatch gjorde det sindsyg godt som Alan Turing, og jeg håber at han vinder en oscar for den.

Hvad glæder du dig i næste måned?
Uh der er mange ting som jeg glæder mig til i Febuar. Min veninde og jeg har købt billetter til Oscar showet. Jeg er glad for at vi var så hurtig i år, for der gik ikke lang tid før at billetterne var væk på ingen tid. Jeg skal ud og bowle med en anden veninde og nogle bekendte. Og sidst men ikke mindst håber jeg at jeg får set nogle få film i biografen (Jupiter Ascending og Fifty Shades of Grey), og at jeg får en god start på min træning osv.

  photo Untitled-1-1_zpsd5a181ed.jpg

2 thoughts on “Januar 2015

Skriv et svar

