Slangestenen af Martin Vinther Madsen


Anmeldes til bøge1rTak for anmeldereksemplar som er fra Tellerup. De følgende udtryk er helt og holdent mine egne.

Forlaget skriver:  Tosh er nærmest besat af krybdyr. Han elsker dem og ved alt om dem. En forårsdag da han er på jagt efter hugorme, fanger han i stedet en mystisk, hvid slange.

Han tager et billede af den, og lægger det op på internettet. Det sætter gang i en kamp på liv og død, da nogle vil gøre alt for at få fat i slangen.

Det går hurtigt op for Tosh at han er viklet ind i et spil med væsner fra en helt anden verden. Og de er villige til at slå ihjel for at få fat i slangen

ForlagetForfatterenGoodreadsBogpriser,

Min mening:
Da jeg første gang så Slangestenen synes jeg at den så ret spænende ud. Den lød også ret fed, der udover har jeg heller ikke læst nogle af Martin før, så jeg vil gerne prøve at læse en af hans bøger.  Så jeg er glad for at jeg måtte anmelde den for Tellerup. Jeg synes at den var god og det var fedt at få et friskt pust til fantasy genren.

Lige til at starte med synes jeg at Thos virker lidt sær. Men jo længere jeg kom ind i bogen, jo mere kom jeg til at holde af ham. Han udvikler sig ret meget igennem bogen, og det synes jeg er super fedt. Jeg kan godt lide at han tænker på dem han holder af, og at han skildre sig ud fra andre treangre. Der er en del personer med i bogen, og jeg synes at det er nogle skønne personer, specilet Norm, Selma og Hamsun.

Alt i alt synes jeg at det er en rigtig god bog. Der er utrolig mange emner i bogen, som venskab, mobning, hverdags udfordringer, og det giver en rigtig god balance til action og fantasy delen, og det kan jeg ret godt lide. Der er ingen tvivl om at Martin har fået en del viden om slanger/krybdyr, for det kan man tydelig se i bogen. F.eks er der ved starten af et nyt kapitel små oplysninger om dyret. Det sjovt at han har gjort det på den måde, for så få man lidt at vide om dyret, uden at det bliver for meget. Jeg var underholdt fra start til slut. Bogen har et dejligt tempo, og der sker hele tiden noget i den, uden at det bliver for meget. Jeg nød at læse den, men jeg tror at drenge mellem 12-16 vil nyde den endnu mere, for det spændende og underholden ungdomsbolig for deres alder. 

stjerner

 

 photo Untitled-1-1_zpsd5a181ed.jpg

Skriv et svar

