Exodus

Billederne er lånt fra google

Instruktør: Ridley Scott Premiere: 25.12.2014 Spilletid: 150 min. Genre: Action, Adventure, Drama

Hjemmeside  Kino  Imdb

Jeg synes at en af de bedste historier i biblen er den med Moses og hans halvbror til Ramses. Jeg har set Prisen af Egypten op til flere gange. Og da jeg så den film stadig blev vist da Jimmy og jeg skulle fejer års dag, tænkte jeg at det kunne være noget for os begge to, da der en masse action og drama i filmen.

Moses bliver spillet af Christian Bale og Joel Edgerton. De er sikkert nogle gode skuespillere. Men de skuffede mig i den her film. Jeg sad op til flere gange og gabte, og det var bare som om at de ikke formåede at vise det bånd de har til hinanden før de bliver fjender. Man ser heller ikke båndet mellem, Moses og hans søskende. Man ser dem i små glimt. Men det er også det, og det savner jeg i filmen. De andre skuespillere sagde mig ikke noget, og der ikke nogle jeg vil huske og tænke arh var det ikke ham i den film. Og det synes jeg er ret trist, når man skal sidde og se på dem i 2 ½ time.

Alt i alt synes jeg at det var en okay film. Jeg havde nok for store forventer til den. Exudos er utroligt flot både musikalsk og visuelt. Plagerne er nok det mest interessante i hele filmen og det var perfekt lavet. De var hverken for lange eller for korte. Der var masser af action i filmen. Næsten for meget, for det gjorde at nogle af de vigtige ting blev skubbet til side. Filmen var som sagt 2½ time, og det synes jeg er alt for lang tid. I den første halv del af filmen, blev jeg slet ikke grebet af den, og jeg sad bare og ventede på at den skulle blive færdig. Efter jeg har set den her film. Synes jeg stadig at prinsen af Egypten er bedst, og jeg vil langt hellere se den version end Exodus. Men jeg har set at der er nogle delte meninger om filmen, og jeg kan godt forstå at folk vil se den, hvis de godt kan lide historien om Morses. Men det var en engang fornøjelse fra min side af. 

PicMonkey Collagestjerner

 photo Untitled-1-1_zpsd5a181ed.jpg

2 thoughts on “Exodus

  1. Jeg var også inde og de den for nogle uger siden, og havde det ligesom dig – SUPER flot film, fede effekter og perfekte plager, men den var simpelthen for lang. Og ham der spillede Ramses spillede rollen perfekt synes jeg 😀

    • Jeg er glad for at jeg ikke er den eneste der har det på den måde. Det er ellers lidt trist, for jeg tror at det kunne havde været en god film. Hm ja han gjrode det ihvertfald bedre end christian bale.

Skriv et svar

