Små glimt #9

Fra juledagen 

Først og fremmest vil jeg lige sige glædelig jul! Jeg fik aldrig sagt glædelig jul her på bloggen, og det er måske også lidt sent at sige det nu. Men lige pludselig var det den 22 December, også fløj timerne bare der ud af. Jeg havde taget min bærbar med til familien, så jeg kunne skrive på bloggen. Men der skete hele tiden så mange ting, og det var enlig også bare rart at være sammen med familien, og nyde julen med dem. Jeg håber at i har haft en fantastisk jul. Min egen har været rigtig hyggelig, og i går kom jeg hjem og nu sidder jeg og slapper af og nyder freden. Fra den 22 til i går har der været en del på programmet. Så jeg tænkte at jeg vil skrive lidt om de dage, så i kan se hvad jeg har lavet.

22 December: 

 PicMonkey Collage

Den 22 blev jeg hentet om eftermiddagen, og der fra gik turen til København. Min søster og mor skulle forbrede til min søster fødselsdag til dagen efter. Så vi gik ned spiste på et hyggeligt shawarma sted. Jeg har ikke spist der før, men det bliver ikke sidste gang at jeg spiser der, for det var rigtig lækkert! Da vi kom hjem, begyndte min mor at bage muffins til fødselsdagen, og slappede af eller pakke til juledagen. 

23 December: 3

Den 23 December var det som sagt min søster fødselsdag. Så vi startet dagen med vækning af fødselsdags sang, og gaver på sengen.  Der fra gik den til Helsigne, hvor den stod på brunch med familien. Da alle gæsterne var kørt, og der var pænt igen, kørte min søster, mor og jeg videre til mine bedsteforælder. Der stod den på en super lækker fødselsdags middag, med dem, samt min onkel og nogle af mine søster veninder. Det var super hyggeligt, og det var sjovt at se hendes veninder igen, for dem kender jeg helt tilbage fra vores barndom. Vi skulle holde juleaften hos mine bedsteforælder. Så min søster, mor og jeg sov der til næste dag, så vi kunne hjælpe med forberedelserne til juleaften. 

24 December: 

PicMonkey Collage

Da jeg var mindre kan jeg huske at jeg synes at selve juledag gik enormt langsomt. I år synes jeg at den fløj afsted. Men fra da vi stod op til vi sat os omkring bordet fik vi også nået en del ting. Jeg fik blandet både læst, sunget i kirken med min morfar og søster, samt set lidt af Disnys juleshow. Ude i køkkenet stod min mormor og mor for det meste af julemiddagen, men min søster og hjalp til hvor vi kunne. Så vi fik smuttede mandler, valgt mandlen og lavet fade med småkager. 

PicMonkey Collage2

I løbet af dagen kom min onkel og papfar. I Alt var vi 7 omkring bordet, og der var en super fed stemning. Hos os fik vi and, brun og hvid kartofler, sovs, hjemmelavet kogt og en alm rådkål salat osv. Der var rigeligt med mad, og det hele var super lækkert! Der findes altså ikke noget bedre end sådan en omgang julemiddag. Ved risalamande måtte vi alle sammen tag to omgange før mandlen blev fundet. Og vi frygtede at vi skulle til at tag en tredje omgang, for mandlen blev først fundet i min sidste mundfuld. Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har fået mandlen, så det var sjovt at få den igen. I år var det min mormor der havde købt mandelgaven, og som i kan se på billedet, så var det en fin æske chokolade. Efter middagen, fik vi ryddet op, og slappet lidt af, før vi gik rundt om juletræet. Hos os pakker vi pakkerne op en efter en, og der var en del pakker. Specielt til mig og min søster. Jeg blev glad for alle mine gaver (jeg viser dem i et andet indlæg) og der er ikke nogle af dem der skal byttes. 

Den 26 December: 

4

Efter en dejlig afslapnings dag den 25, stod den på julefrokost hos min onkel den 26 December. Alle havde taget en ret med, så der manglede ikke mad, og vi var probbet med mad, da vi sat os til at spille pakke spil efter osten og frugtsalaten. I løbet af aften fik vi spillet tip en 15’er om året 2015, spillet julequiz spil om opvasksen, pakke spil og vi fik pakket de sidste julegaver op. Julefrokosten startede kl 14, og jeg var først hjemme ved 21 tiden, så jeg fik lige set det sidste af Året der gik. Jeg havde enlig regnet med at skrive på bloggen i går, men jeg var for træt til det. Så det blev i dag. 

Det var lidt om mine juledage. Jeg håber at i har haft nogle skønne  jule dage, og at i nyeder jeres ferie. 

 photo Untitled-1-1_zpsd5a181ed.jpg

Skriv et svar

