Små glimt #8 En juletur i København

6

I torsdag efter skole tog jeg ind mod København, for at mødes med min mor og søster, for vi havde aftalt at vi skulle have en juletur i byen. Vi havde snakket om at vi vil gå ned ad Strøget, og der fra tag Metroen til Christiania. For at se på deres julemarked i Den grå hal. Jeg kom lidt for sent, så jeg mødt min mor og søster inde på Baresso. Vi blev hurtige enige om at vi bare tog direkte Christiania, for vejret var ret dårligt. Det regnede så meget, så vi blev nød til at købe paraply i Tiger. Fra Tiger gik det hurtigt med at komme ned til Metroen og hen til Den grå hal. 

PicMonkey Collage

Da vi kom til den grå hal var der dejligt varmt, tørt, og en del mennesker. Jeg har været der før og det er et super hyggeligt sted. Jeg er normalt ikke inde på Christiania, men jeg vil varmt anbefale deres julemardet. For det er super hyggeligt, og der er vildt mange fede ting, som man går og sukker efter. Jeg fik købt den lille fine nisse i en bod hos dem her. Og hvis jeg havde flere penge, kunne jeg godt havde brugt flere penge der inde. Men jeg er glad for at jeg fik den lille figur med hjem. Min søster og jeg fik også købt de sidste julegaver. Og tror at de bliver rigtig glad for de gaver vi har fundet.

DSC_0032Da min søster og jeg kunne dufte flæskesteg, og se et skilt med flæskesteg sandwich. Kom vi på den idé at vi skulle spise aftensmad der inde. Min mor fik en fyldt pandekage, og det hele var rigtig lækkert (bliver nød til at lave flæskesteg sandwich hjemme en dag!) og jeg er glad for at vi spiste der inde. Der fra kiggede vi lidt mere, og tog hjem til lejligheden.

Da vi kom hjem blev vi mødt af Effie, som min mor og Hans skal passe i julen. Da vi kom hjem til dem, hyggede vi videre med te og julemusik. Jeg blev og sov hos dem. Hvilket jeg er glad for med alt det regn der var om aften. Om fredagen tog jeg i skole, hvor vi havde en stille og rolig dag. Da det var den sidst dag inden juleferien photo Untitled-1-1_zpsd5a181ed.jpg

 

Skriv et svar

