Jule Blog Challenge #8

Dansk Jul vs Udenlandsk Jul.

Jeg elsker vores jul elsker de Danske traditioner, og jeg kunne aldrig drømme om at lave om på dem. Jeg har ikke prøvet at holde jul i et andet land. Så jeg kan ikke rigtig sige noget om de udlandske traditioner, og hvad de gør på en juleaften. Men for nogle år tilbage havde vi en amerikansk pige (hun var hos os i et halvt år) boen hos os op til jul. Og der fik vi prøvet Thanksgiving og hørt lidt om den amerikansk jul. Og ud fra det hun har fortalt, og alle de jule film som man kender fra landet. Kunne jeg virkelig godt tænke mig at prøve at rejse væk i en jul, og holde den i USA.

Der udover kunne jeg godt tænke mig at prøve at holde en jul i London/England. Eller en nordisk jul, som fx Sverige. Bare for at prøve noget andet. Jeg tror dog aldrig at jeg kunne finde på at holde jul et sted, hvor der er 30 grads varme. Det tror jeg vil være vildt mærkeligt. 

 photo Untitled-1-1_zpsd5a181ed.jpg

 

Skriv et svar

