Eliten af Kiera Cass

Anmeldes til bøge1rLæs min mening om bøgerne i serien:

Forlaget skriver:  America har klaret sig igennem ´Udvælgelsens´ indledende runde og er sammen med fem andre piger gået videre til ´Eliten´. Hun er stadig forvirret over sine følelser for henholdsvis prins Maxon og Aspen. Da hun endelig føler sig sikker i et valg vendes hele hendes verden på hovedet.

Samtidig bliver angrebene fra de to oprørsgrupper stadig mere hyppige, og America begynder at få en mistanke om hvad de er ude efter. Eliten er andet bind i en serie om venskab,kærlighed, rivalisering og et samfund bygget på forbud og klasseskel.

Forlaget ● Forfatteren ● Goodreads ● Bogpriser

Min mening: Jeg var helt vild med den første bog. Så har jeg glædet mig til at den her vil blive oversat. Der kan gå flere måneder. Nogle gange 1-2 år før at Tellerup, oversætter den næste bog i en serie. Den første bog udkom i starten af foråret, så de har været hurtige til at oversætte den her bog, og det er virkelig lækkert! Jeg håber at det går lige så hurtigt med den næste bog. For jeg elsker den her serie.

I den første bog blev jeg ret vild med America. Og jeg synes at hun stadig er et skønt pigebarn. Jeg synes at vi får lov til at se flere sider af hende, og det er rigtig skønt. America er ikke den eneste pige vi møder. I den første bog er der rigtig mange af dem. Men i den her bog er der kun få af dem, og det er ret rart, for det gør at vi får lidt flere detaljer om dem. Jeg kan specielt godt lide hende som America bliver veninder med.

I bogen er der stadig de to fyre Maxon og Aspen. Der fylder meget i Americas tanker. De er begge to dejlige, og med hver deres fordele, så jeg kan godt forstå at America er forvirret over sine følser. Dog synes jeg at det virker lidt overdrevet at de skifter så hurtigt fra den ene person til den anden. I den første bog kunne jeg bedst lide Maxon, men der er nogle ting i den her bog, der gør at jeg har nemmere ved at tilgive Aspen. Og Aspen kæmper virklig for at vinde America. Jeg kan godt lide at han ikke bare giver op. Maxon begynder at kigge efter de andre deltager. Og det kan jeg på en måde godt forstå, og jeg synes at det er fedt at America får lidt konkurrence, fra de andre piger.

Alt i alt synes jeg at det er en underholden bog. Jeg elsker alt det her med de store fester, og de smukke kjoler. Og jeg synes at det er super fedt at der stadig sker ting og sager på slottet, så det ikke kun er det man høre om, for så tror jeg at det havde været kedeligt. I den her bog er der de store spørgsmål om landets samfund, og jeg synes at det er spænende at følge med i det emne. Specielt kan jeg godt lide at America kæmper for sin sag, også selv om det ikke behager alle på paladset. Hele den her historie minder mig om de her udenlandske tv programmer, hvor der er en kvinde eller en fyr og en masse deltager der skal kæmpe om persoen. Jeg synes at de tv programmer var underholden så det gør mig ikke noget. Kieras sprog er let og det fanger en med det samme. Så jeg vil varmt anbefale jer bogen, hvis i er til sådan noget her, for det er en rigtig god serie. 

stjerner

The Selection:Eliten

  1. Udvælgelsen
  2. Eliten
  3. The One. Ikke oversat endnu.

 photo Untitled-1-1_zpsd5a181ed.jpg

Skriv et svar

