Eventyrbogen af Peter Madsen

Anmeldes til bøge1rDenne bog er et anmeldereksemplar fra forlaget.
De følgende udtryk er helt og holdent mine egne.

Forlaget skriver: “Eventyrbogen” indeholder 25 af de allerbedste, klassiske eventyr.

Her er både de meget kendte som “Snehvide”, “Hans og Grete” og “De tre Bukke Bruse” samt de lidt mindre kendte som “Prinsessen på glasbjerget”, “Drengen, der ville lære frygten at kende” og “Soria Moria slot”.

Alle eventyrene er genfortalt af Peter Madsen i deres fulde længde og nænsomt bearbejdet i en moderne sprogtone med afsæt i særligt Perraults, brødrene Grimms, Asbjørnsen og Moes samt Svend Grundtvigs udgaver af de elskede folkefortællinger.

Den 200 sider lange bog er gennemillustreret med 175 store farveillustrationer af forfatteren.

Peter Madsen er blandt meget andet kendt for tegneserierne “Valhalla” og “Menneskesønnen” samt den nyligt udgivne billedbogsserie “Troldeliv”.

Forlaget ● Forfatteren ● Goodreads ● Bogpriser

Min mening:
Det er lang tid siden at jeg har læst en eventyrs bog. Så da jeg fik en mail om den her bog fik jeg helt lyst til at læse den, så jeg kunne genlæse de gamle eventyr, som man kender fra barndommen og og se på de smukke illustrationer der er i bogen.

Jeg læste bogen under Read-a-thon og det var nok en fejl. For der er rigtig mange af de her eventyr der har den samme begyndelse og de samme træk der gør at historien er et eventyr.  Så på et tidspunkt begyndte eventyrne at kede mig, hvilket jeg synes er trist. For de er rigtig hyggelige, og jeg lagde mærke til at der var en god balance med eventyr som jeg kendte i forvejen, og eventyr som jeg aldrig havde hørt om. Jeg tror jeg havde fået mere glæde af bogen, hvis man havde læst 2-3 eventyr om dagen, i stedet for at havde læst den fra start til slut.

Alt i alt synes jeg at det var en rigtig fin bog. Jeg elsker Peters illustrationer i bogen. Og jeg kunne brug lang tid på at sidde og kigge på alle de små detaljer der var i dem. Jeg kunne rigtig godt lide sproget der passede til de gamle eventyr. Bogen er ret stor. Men det gjorde mig ikke noget, for jeg tror at den kunne være perfekt at sidde med, hvis man havde børn. Jeg kender ikke nogle der har børn. Men jeg vil varmt anbefale den her bog til børne familier, for der er nogle skønne evnetyr i. Jeg kunne godt finde på at gemme bogen, og finde den frem når jeg selv får børn, så de kan have glæde af den. Men bogen er ikke kun til børn. For jeg nød at læse den. Både de kendte eventyr som Aksepot, rødhætte, de 3 bukkebruse, men også de mindre kendte eventyr med masser af prinsesser, trolde og fjerne kongeriger. 

stjerner

 

 photo Untitled-1-1_zpsd5a181ed.jpg

Skriv et svar

