Ugens bog #8

En plus en
af Jojo Moyes

  • Originaltitel: The one plus oneCover: Hardcover: Jojo Moyes: En Plus en [1. udgave] [Indbundet] (2014)
  • Serie
  • Forlag: Cicero
  • Udgivet: 30-09-2014
  • Sideantal: 279
  • Genre: Chick lit, Kærlighed

Forfatteren til Mig før dig er tilbage med endnu en skøn og uforglemmelig kærlighedshistorie

En enlig mor. Mød Jess Thomas, enlig mor til to, rapkæftet og med et helt usædvanligt gåpåmod. Men en skarp tunge og ben i næsen er ikke nok til at få mad på bordet og regningerne betalt, og selvom Jess knokler fra morgen til aften, slår det alligevel aldrig helt til.

En kaotisk familie. Jess´ datter Tanzie er mere end almindeligt godt begavet, ja, hun er nærmest et geni til tal, men for at hun kan udvikle sit potentiale, må Jess skaffe penge til at sende hende på en bedre skole. Og hvad skal Jess stille op med stedsønnen Nicky, der konstant får bank af de lokale bøller?

En smuk fremmed. Ind på scenen træder businessmanden Ed Nicholls, og selvom Jess og Ed fra første blik ikke kan døje hinanden, vil Ed gerne hjælpe Tanzie. En uventet kærlighedshistorie En plus en er en uimodståelig romantisk fortælling om to mennesker, der er faret vild i livet, og som bliver ført sammen under højst usædvanlige omstændigheder.

Forlaget ● Forfatteren ● Goodreads ● Bogpriser

“The only thing Jess really cared about were those two children and letting them know they were okay. Because even if the whole world was throwing rocks at you, if you had your mother at your back, you’d be okay. Some deep-rooted part of you would know you were loved. That you deserved to be loved.”

“Everyone I’ve ever met who was worth knowing was a bit different at school. You just need to find your people’ ‘Find my people?’ ‘Your tribe”

1: Engelsk ● 2: Russisk ● 3: Fransk ● 4: Serbisk ● 5: Svensk ● 6: Tysk 

PicMonkey Collage

På Goodread er der ikke særlig mange udgivelser af den her bog. Hvilket overrasker mig, for jeg troede at der vil være en del af dem. Jeg synes at vores og det serbiske forsider er klart de smukkeste forsider til bogen. Jeg elsker den der romantiske stil som forlagene har givet forsiderne. Den Svenske forside kan jeg også ret godt lide fordi billederne passer til bogens handling. Det Engelske forside kan jeg ikke lide. Det er alt for skrabe farver der skær i mine øjne. De andre er fine nok, men jeg synes også at de er lidt kedelige, specielt det Russiske. Der er få bøger tilbage på Goodreads side, men de har de samme forsider, som dem jeg har valgt at vise jer. Så det er ikke kommet med. 

“Real friends were the kind where you pick up where you’d left off, whether it be a week since you’d seen each other or two years.”

 photo Untitled-1-1_zpsd5a181ed.jpg

Skriv et svar

