Ugens bog #5

Fasandræberne
af Jussi Adler-Olsen

  • Originaltitel: Fasandræberne
  • Serie: Afdeling Q #2 
  • Forlag: Politikens Forlag
  • Udgivet: 24-09-2009
  • Sideantal: 399
  • Genre: Krimi

I 1987 findes et søskendepar brutalt myrdet i et sommerhus. Politiets efterforskning peger på, at morderen skal findes blandt en gruppe unge kostskoleelever, der kommer fra nogle af de mest velhavende familier i Danmark. Men beviserne er ikke stærke nok, og sagen henlægges, indtil en af de mistænkte ni år senere melder sig og tilstår, at han stod bag mordene. Dermed er sagen tilsyneladende opklaret.

Men af uransagelige årsager lander mappen med sagens akter imidlertid på skrivebordet foran vicekriminalkommissær Carl Mørck, der er leder af politiets Afdeling Q. Carl Mørck er i første omgang overbevist om, at det må være en fejl, at sagen er havnet hos ham, men da han begynder at grave lidt i materialet, opdager han, at noget er rivende galt.

Sammen med sin assistent Assad begynder Carl Mørck nu at efterforske en sag, der trækker spor fra den usle posedame Kimmie til tre af landets mest magtfulde mænd, som leder desperat efter hende, fordi hun har en viden, som kan knuse dem. Men finder de hende? Og er det virkelig, hvad de ønsker? Klapjagten er begyndt!

åDet er rigtig lang tid siden at jeg har læst Fasandræberne. Jeg synes at den var rigtig spændende, og så blev jeg noget overrasket da bogen begyndte at få handling lige ved min gamle skole. Og Jussi beskrev stedet så godt, at jeg fik alle mine minder tilbage fra den tid. Så det var ret sjovt. Jeg synes at Jussi er en fantastisk krimi forfatter. Næsten hele min familie har læst serien, så vi var alle sammen inden og se den første film sammen. Så vi også har planer om at vi skal ind og fasandræberne som kommer i biografen den 2 Oktober. Jeg mangler at læse den Marco Effekten. Og den nye bog Den grænseløse som udkommer den 24-10-2014. Har i læst eller set noget med Jussi?

PicMonkey Collage

PicMonkey Collage

S

Jeg synes enlig at det er nogle ret fine forsider der er til den her bog. Jeg kan bedst lide den første danske forside. Men det er måske bare fordi det er den man kender? Da jeg så bøgerne igennem på Goodreads, kunne jeg se at bøgerne enten havde de blå eller de brune farver som farve tema, og jeg kan nok bedst lide de blå. De brune er enten for kedelig eller voldsomme i farverne. 

Hvad synes i om forsiderne, og har i læst bogen?

Hvis i har nogle bøger, som i synes at jeg skal have fokus på til ugens bog. Så kom endelig med et jeres forslag!

 photo Untitled-1-1_zpsd5a181ed.jpg

Skriv et svar

