The Maze Runner

Billederne er lånt fra google


Originaltitel
: The Maze Runner Premiere: 18.09.2014 Instruktør: Wes Ball  Spilletid: 125 min 

Vidste du at? “Dylan O’Brien‘s hairstyle almost cost him the role of Thomas, because director Wes Ball thought it was too “MTV”. Ball reconsidered when he was sent a photo of O’Brien without his hair gelled.”

“Director, Wes Ball originally meet with Fox Studios to direct a feature length version of his short film ‘Ruin’. They offered him the chance to direct ‘The Maze Runner’ and he accepted.”

Hjemmeside  Kino  Imdb

Lige siden jeg hørte om filmen The Maze Runner, har jeg haft lyst til at se filmen. Filmen får først premiere i Danmark den 18 September. Men jeg har været så heldig at jeg fik en invitation til en eksklusiv fanvisning af filmen. Så jeg var inde og se filmen den 18 August. Hverken min veninde eller jeg har læst bogen, så vi var ret spændte på at se, hvordan filmen vil være. Jeg gik og talte dage ned til at vi skulle ind og opleve filmen, og nu hvor jeg har set den, går jeg og tæller ned til at det bliver den 18 September så jeg kan se den igen. For det er en fantastisk film!

Den skuespiller som jeg har set mest af er Thomas Brodie-Sangster, som jeg kender fra Love Actually, med sin rolle som Sam, og i serien Game of Thrones som Jojen Reed. Jeg synes at han er rigtig dygtig. Så jeg glædet mig til at se ham i filmen. Han gør det virkelig godt med sin rolle som Newt, men det havde jeg nu også forventet af ham. Filmens havdeperson Thomas bliver spillet af Dylan O’Brien. Han er med i Teen Wolf, som jeg har set 2-3 afsnit af.  Alle siger at han er en  dygtigt skuespiller, og da jeg så ham spille Thomas, kan jeg godt forstå hvorfor, at folk er så vilde med ham. For han er fantastisk. Rollen Gally bliver spillet af Will Poulter som jeg kender fra en af Narnia filmene. Og selv om at jeg ikke har set ham i nogle andre roller, kunne jeg tydeligt genkende ham, og det var lidt sjovt at se ham igen. 

Udover de 3 personer var der også nogle nye ansigter som Kaya Scodelario (TeresaKi Hong Lee, (MinhoAml Ameen, (AlbyBlake Cooper (Chuck), de gjorde det utrolig godt med deres skuespil. Faktisk synes jeg at de alle sammen var rigtig dygtige, så det bliver nok ikke sidste gang at vi ser dem i en film. 

PicMonkey Collage

Alt i alt synes jeg at det var en fantastisk film! Der sker noget fra start til slut, og jeg sad næsten helt ude på kanten af mit sæde, fordi den var så spændende. Faktisk glemte jeg helt at spise noget af mit slik og drikke min sodavand, pga filmen er så nervepirrende. Da filmen var færdig, kiggede min veninde og jeg på hinanden og kunne ikke sige andet end wow til film. Dog har jeg en masse spørgsmål til filmens univers og de personer vi møder, så jeg skal have læst bogen, før jeg skal se den igen. Jeg skal eje den her film når den kommer på dvd og jeg vil varmt anbefale den. Hvis du overvejer at se den, synes jeg at du skal gøre det, specielt hvis du er vild med film som The Hunger Games, Divergent og The Mortal Instruments.

stjerner

 photo Untitled-1-1_zpsd5a181ed.jpg

Skriv et svar

