Dagens opskrift #10

Siden jeg har været lille har jeg været hel vild med osteboller. Detsvære er der ikke så mange der har dem, og når der endelig er nogle der har dem, så er det altid mega dyrt, ellers også bliver de hurtigt udsolgt. Jeg søgte så på google og fandt den her opskrift, som er super lækker og de er dejlige nemme at lave. Det bedste af det hele er at de smager godt. Så det bliver ikke sidste gang at jeg laver dem! 🙂

Dagens Opskrift

  • 50 g. gær
  • 3 dl. mælk
  • 1 æg
  • 3 spsk. olie
  • 2 tsk. oregano
  • 100 g. ost 
  • ½ tsk. salt
  • 100 g. havregryn
  • 400 g. hvedemel

Sådan gør du:
Lun mælken, og rør gæren ud heri. Tilsæt æg, olie, oregano, ost, salt og havregryn, og rør godt sammen. Tilsæt melen lidt af gangen, og ælt dejen godt. Lad dejen hæve i 1 time. Form dejen til boller, og lad dem efterhæve i 30 min. Pensl bollerne med æg, og drys med ost. Bag bollerne i en 225 grader varm ovn (varmluft 200) i ca. 10-15 min. Og lad dem køle lidt af inden du spiser dem. 

PicMonkey Collaged

Tips:
I dag kan må få en del revet oste. Jeg købte en pose der hedder Tex Mex revet ost. Det er en blandet pose, med både orange og hvid ost. Hvilket er ret lækkert, for så giver det bollerne en lidt varm orange farve. på den opskrift jeg fandt, er der kun 2 tsk. oregano, hvilket var en god idé, men jeg synes at der var alt for lidt. Så næste gang jeg laver dem vil jeg tilføje lidt mere af det. Plus nogle solsikkekerner, for at der kommer lidt mere bid i dem.

 photo Untitled-1-1_zpsd5a181ed.jpg

 

4 thoughts on “Dagens opskrift #10

    • Det synes jeg at du skal 😀 Jeg kan klart anbefale den, for den er super nem. Jeg lavede en ny omgang af dem, hvor jeg solsikkekerner i og det gør dem endnu bedre, fordi de får lidt mere smag.

    • De er super gode og nemme at lave. Du må endelig sige til, hvad du synes om dem, hvis du laver dem. I går lavede min veninde og jeg en ny omgang, hvor vi tilføjet solsikkekerner, hvilket kan varmt anbefales, for det giver lidt ekstra.

Skriv et svar

