Små glimt fra hverdagen #3

 En dag i København

DSC_0725

I går var jeg som sagt inde og se filmen The Maze Runner. Jeg havde fået en invitation fra forlaget Rosinante & Co. Da filmen var færdig, kiggede min veninde og jeg på hinanden og kunne ikke sige andet end wow. For filmen var fantastisk. Den var så navpinrende, at jeg helt glemte at spise mit slik 😛 Dog har jeg en masse spørgsmål til filmens univers og personer, så jeg skal helt klart læse bogen (hvilket jeg har ville siden jeg har hørt om den, men nu går jeg og tæller ned til den) for jeg håber at der er lidt flere detaljer om det univers vi befinder os i.

Noget jeg elsker ved de her  arrangement er at man møder folk, som man normalt ikke ser i sin hverdag, og det er ret sjovt. Fx sad jeg foran en anden blogger, og bag ved nogle fra forlaget der udgiver bogen. Derudover mødt jeg en helt tredje, som jeg også har haft lidt online kontakt med, som jeg lige fik hilst på i farten. I skal nok få en anmeldelse af filmen

PicMonkey Collaged

Fra Palasa skulle jeg over til min søster der arbejder på café Spis, der ligger ved strøget. Jeg har ikke været der før, da det er et nyt arbejdet. Men det er en rigtig hyggelig lille café, også har de noget rigtig lækkert hjemmelavet is.  Jeg skulle enlig kun hente en nøgle, men det ente med at vi både fik is og te. Det var ret koldt at sidde uden for, men det var rigtig hyggeligt, så jeg tror at jeg var der i en times tid.

På vej hjem til min mors og Hans lejlighed, gik jeg over til Christianborg for at tag bussen. Der var sådan en fantastisk aften stemning, at jeg hurtigt fandt min mobil frem og tog nogle billeder af stedet. Ikke så langt fra Christianborg var der nogle få billeder fra en udstilling der hedder Københavnergrøn. Hvor der er fokus på de grønne steder i hovedstadområdet. De var utolig smukke. Udstillingen er gratis og står lige nu på Højbro Plads. Jeg elsker at se på sådan noget, så jeg kunne godt finde på at tag min mor under armen og se den med hende. Har i hørt om den? Hvis i vil læse mere om det kan i se hjemmesiden her

PicMonkey Collageg

Da jeg kom hjem til lejligheden, kom resten af familien hjem efterhånden som de fik fri. Nogle af os fik shawarma til aftensmad og en kop te inden vi gik i seng. Det var en rigtig dejlig dag. Men jeg må også ærligt indrømme at jeg var pænt træt om aften. Fordi jeg havde været op siden kl 7 og i skole. Så der gik heller ikke lang tid før jeg fladt i søvn, da jeg først var kommet i seng.  photo Untitled-1-1_zpsd5a181ed.jpg

Skriv et svar

