Copenhagen Summer Dance

For lidt over en uge siden fik jeg en sms fra min mor om at jeg skulle sæt et kryds i kalenderen den 14 kl 19, for der havde hun reserveret billetter til noget i København. Hun vil ikke sige hvad det var, udover at jeg skulle holde øje med vejr udsigten og tag en varm trøje med. Så jeg kunne gætte mig til at det var noget udendørs.

Udover min mor og jeg skulle min mors kæreste, min lillesøster og hendes kæreste også med. Vi kunne sikkert godt havde fundet ud af, hvad vi skulle, hvis vi havde søgt på nettet. Men jeg tror at vi alle sammen synes at det var sjovt at lade det blive en overraskelse, til når vi skulle se det.

Det viste sig at vi skulle se Copenhagen Summer Dance. Jeg har aldrig hørt om det før, men blev allerede begrestet da jeg hørte at vi skulle ind og se noget med dans. Jeg havde først gættet på at vi skulle se noget i den stil, da både min mor, lillesøster og jeg elsker at se danse forstillinger. Men var i tvivl når de to fyre skulle med. 

DSC_0636

Copenhagen Summer Dance blev vist i Københavns Politigård der ligger 5 min fra Københavns hovedbanegår. Jeg har godt set bygningen før. Men har ikke rigtig lagt mærke til den, for den ser ret kedelig ud uden fra. Når man kommer ind er det et helt andet syn, der møder en. I midten af gården går man ind i en stor cirkel, hvor der er en scene med åben himmel. Stedet er ikke det største sted, men  der er plads til at man kan sidde et par 100 mennesker. Imens vi sad og spiste regnede det. Men det holdt heldigvis op, inden vi skulle afsted. Men der var stadig mørk himmel med små klatter af blå himmel, og sollys. Det var vildt flot, for da vi havde fundet et sted at sidde i gården, kunne man se den mørke himmel, og sollyset der lyste på toppen af muren. 

DSC_0633

DSC_0634

DSC_0647

Selve forstillingen varede ca 1 ½ time med 25 min pause. De to dele var delt op med 9 små forskellige forstillinger. Der blev udført fra folk fra hele verden. Der var meget billet over dansen, med twist af forskellige dance arter. Det var utrolig flot, med smuk musik, så man sad nærmest helt og glemte tid og sted. Der var op til flere gange, hvor jeg fik gåsehud, pag af det de havde sat sammen. Det var sjovt at der var så meget blandet musik og dans. Vi måtte ikke tag billeder under forsilligen men jeg har fundet en video, på deres hjemme side, som viser  hvad de laver. 

Det hele var utrolig flot, og selv om vi har hver vores smag så var der noget for os alle sammen. Og jeg er glad for at mor tog initiativet til at vi skulle have sådan en her aften. Det var ret koldt at sidde udendørs. Så jeg var glad for at jeg havde taget en tyk trøje med. Under hele aften kunne man købe varme og kolde drikke, samt lide kage. Der var mange der nød en kop te eller kaffe. Men jeg var glad for at jeg tog noget saft der smagte af hyldeblomst og mynte.

Det er gratis, men man kan også købe en billet, så man er sikker på at få en siddeplads billetten kostede 60 kr, og jeg er glad for at min mor havde købt billetter med så mange mennesker der var til stede. De spiller til i morgen, og hvis i elsker at se dans og høre noget smukt musik, vil jeg varmt anbefale jer at tag ind og se det!  photo Untitled-1-1_zpsd5a181ed.jpg

DSC_0635

DSC_0637

DSC_0638

DSC_0640

DSC_0657

DSC_0659

DSC_0660

DSC_0663

Skriv et svar

