Knust (Slettet, #3) af Teri Terry

Anmeldes til bøge1rForlaget, ForfatterenGoodreadsBogpriser

Forlaget skriver: 3. og afsluttende del af Teri Terrys populære spændingserie om pigen, der lever i et fremtidssamfund, hvor unge kriminelle kan få slettet deres hukommelse og nulstillet deres personlighed.

Kyla burde ikke kunne huske noget som helst, men mørke hemmeligheder dukker alligevel op til overfladen. Hun bliver undertrykt og holdt nede af omverdenen og ‘lorderne’, der har magten, men prøver samtidig at kæmpe sig op til overfladen og sin frihed.  Hendes fortid og nutid er på en kollisionskurs, hun måske ikke overlever. 

 

Tak for anmeldereksemplar som er fra Nyt Nordisk Forlag.
De følgende udtryk og holdninger, er helt og holdent mine egne

Min mening: Jeg elsker de to første bøger i serien, og da det her er den sidste bog i serien var jeg ret spændt på at se hvordan den vil være. For den forrige bog havde en spændende afslutning, med en masse nye spørgsmål om Kylas fortid. Så jeg sad selv med spørgsmålet om man overhovedet fik svar på sine spørgsmål, når der kun var en bog tilbage. Men det gør man, og inden man får set sig om er den sidste side vendt.

Jeg kan rigtig godt lide Kyla, for hun er så nem at relatere sig til. Jeg kan godt forstå at det er så vigtig for hende at få at vide hvem hun er. Jo mere hun får at vide om sin fortid jo stærkere bliver hun og jeg elsker hendes udvikling i bogen. Hun er så modig og stærk, og hun er menneskelig fordi hun tænker på dem hun holder af, og hun giver ikke op før hun får svar på sine spørgsmål, men man kan også mærke hendes tvivl om, hvem hun kan stole på. Undervejs i bogen, får vi mere at vide om Kyla og hendes fortid. Men det er ting der giver dig svar på alle dine spørgsmål, og det er slet ikke som du regnet med. Hvilket er utrolig fedt, for det vil være kedeligt, hvis man kunne gætte sig til det hele inden bogen var slut.

Alt i alt synes jeg at det er en fantastisk bog. Det er en god afslutning på en god trilogi. Da jeg først var gået i gang med bogen, var det utroligt svært for mig at slippe den igen. For den er så nervepirrende, og sproget er let og flydende. Så jeg er glad for at jeg fik læst den i ferien, så jeg ikke blev forstyret af alt muligt andet. Det eneste jeg er ked af er at der ikke er flere bøger, da det er en af mine ynglings serier. Men på den anden side er jeg også glad for at den er blevet afsluttet, for så sidder man ikke tilbage med en masse ubesvaret spørgsmål. Nyt Nordisk Forlag har været ret hurtige til at udgive de 3 bøger, hvilket er super lækkert, for det gør at man ikke skal vente i evigheder på den næste bog. Jeg er så glad for at jeg ejer den her serie, for på et eller andet tidspunkt kunne jeg godt finde på at læse den igen. Jeg vil klart anbefale bogen til jer der gerne vil læse en spændende og gemtænkt dystopisk/sci-fi krydret med kærlighed og mystik. 

stjerner

 

Slated serien:Knust

  • Slettet
  • Splittet
  • Knust

 photo Untitled-1-1_zpsd5a181ed.jpg

Skriv et svar

