Vejen til Helvede af Cynthia Hand

Forlaget, ForfatterenGoodreads, BogpriserAnmeldes til bøge1r

Forlaget skriver: Jeg føler mig alene. Jeg må slå op med Tucker for at beskytte ham mod det onde. Jeg har mistet min mor, og min lillebror vil ikke have noget med mig at gøre.

Jeg skal gå på Stanford Universitet sammen med Christian og Angela, men Angela opfører sig mærkeligt og taler kun om at ‘den syvende er vores’. Onde Sortvinger gør krav på ‘den syvende’ og tager Angela med til Helvede.

Jeg må hjælpe hende, men hvordan?

Min mening: Jeg elsker Tellerups serier. Problemet er bare at de tit er over et år om at udgive den næste bog i serien. Så da jeg skulle i gang med at læse den her sidste bog i Unearthly serien, så kunne jeg næsten ikke huske noget fra den, fordi det er næsten et 1 ½ år siden jeg læste bog nr to. Fx havde jeg problemer med at huske de forskellige personer i bogen, og jeg har læst en del engle serier i mellem tiden. Så jeg kom også til at blande dem sammen. Men heldigvis er vores forfatter god til at skrive om hvad der er sket i de to første bøger, og det var rigtig rart, for ellers havde jeg været helt lost.

Jeg er stadig vild med bogens personer. Man kan se at de udvirker sig på hver deres måde. Clara er jeg ret vild med. Hun er stadig den her usikkere naive pige. Men hun vil gøre alt for dem hun elsker. Og hun bliver ved med at kæmpe for dem, og de egenskaber kan jeg rigtig godt lide. Christian og Tucker kan jeg godt lide på hver deres måde. Så jeg kan godt forstå at Clara har svært ved at vælge. Angela har jeg det lidt svært ved. Jeg ved ikke, hvad det er. Men jeg tror bare at det er hendes personlighed og at hun er som hun er. Og at hun er som en lukket bog over for Clara når Clara kun prøver på at hjælpe. 

 Alt i Alt synes jeg at det var en god bog. Cynthina er helt vild dygtig når hun kommer til sine personer. Hun beskriver dem virklig godt, og hun er dygtig til at sætte os ind i, hvordan vores personer har det, om de så er glade eller kede af det, og hvordan de har det med hinanden. Om det er venskab, kærlighed eller had. Hun har også et rigtig smukt og flyden sprog. Jeg synes bare at bogen var halv kedelig, og jeg havde forventet en støre afslutning og en støre krig. Så jeg blev ret skuffet over slutningen. For det virkede som om, at forfatteren bare vil have bogen hurtigt færdig. Dog kunne jeg godt finde på at læse flere bøger med hende. For jeg synes at hun skriver rigtig godt, og jeg kan rigtig godt lide serien. 

Unearthly 3 - Vejen til Helvede

Unearthly:

  1. Kald mig engel
  2. Det tabte paradis
  3. Vejen til Helvede

stjerner

 photo Untitled-1-1_zpsd5a181ed.jpg

Skriv et svar

