Profetiens kald af Mette Bundgaard Laursen

 

Anmeldes til bøge1r
Forlaget
, ForfatterenGoodreads, Bogpriser,

Forlaget skriver: Da 17-årige Kate møder Noah første gang, ved hun ikke, at han er en prins fra en fremmed galakse. Hun ved heller ikke, at et orakel har udpeget lige netop hende som Noahs udkårne, der skal følge med ham hjem til Caldera for at bekæmpe den onde Naphal.

Faktisk er Noah ikke lige Kates kop te, hvis hun skal være helt ærlig, og Noah må snart indse, at hans opgave om at vinde Kates hjerte er langt sværere, end han havde regnet med.

Profetiens kald er første bog i trilogien Caldera.

Tak for anmeldereksemplar som er fra forlaget Facet.
De følgende udtryk og holdninger, er helt og holdent mine egne

Min mening:
Jeg synes altid at det er fedt at læse en ny bog med en ny forfatter. Specielt hvis det er en dansk ny fantasy forfatter for det er der ikke så meget af her i landet. Detsværre. Jeg var ret spændt på at se, hvordan bogen vil være, og jeg må sige at jeg blev positivet overrasket! Jeg blev fanget med det samme, for det er nemt at komme ind i Kates liv, også kan jeg rigtig godt lide Mette sprog, og inden jeg havde set mig om var jeg nået til sidste side.

Jeg har lidt bladene følser når det kommer til Kate. Jeg tror at det er rigtig mange der kan genkede hendes tanker. Og hun er en nem person at forholde sig til. Og jeg synes at hun er ret cool, fordi hun ikke er som andre piger, da hun godt kan lide Science-Fiction universet. Problemet er bare at jeg synes at hun virker for umoden ud fra sin alder. Mette har sat hende til at være 17, men hun opføre sig som en der er 12-13 år. Der var op til flere gange hvor jeg rystet på hovedet af hende. Specielt sådan som hun var overfor Emilie i starten af bogen. Dog bliver hun bedre i løbet af bogen. Og jeg synes at det er skønt at se hende udvikle sig i den rigtige retning, og jeg håber at det forsætter i de andre bøger.

Vores bipersoner i bogen kan jeg rigtig godt lide. Noah er jeg helt vild med og jeg glæder mig til at høre mere om hans hjem land. Jeg elsker alt ved ham! Specielt det at han ikke rigtig forstå vores humor, og hvordan det gik galt for ham i den sammenhæng. Der var op til flere steder hvor det fik mig til at smile.  Jeg kunne godt tænke mig at kapitlerne var delt op i mellem ham og Kate, så man fik hans tanker om Kate, og hvordan det var at komme ned til jorden. Jeg tror at det kunne blive ret interessante vinkel.  Peter og Emilie er nogle ret fine personer. De passer godt ind i bogen og jeg tror at det vil være kedeligt, hvis de ikke var der. Jeg synes at Peters og Kates venskab er underligt i starten af bogen. Og jeg kunne ikke rigtig finde ud af, hvor vores forfatter vil hen med dem.

Alt i alt synes jeg at det var en ret skøn bog. Den var nem at komme ind i. Og der gik ikke lang tid før at den sidste side var vendt. Jeg synes at der er nogle ting der halter lidt i forhold til personerne i bogen. Hvilket er lidt trist. Jeg synes at alt det her Science-Fiction er flettet godt ind i vores verden. Jeg nød at læse den. Jeg synes at bogen er et friskt pust til den dansk skønlitteratur. Så der går heller ikke lang tid før, at jeg tager fat i den næste bog. En anden ting som jeg er ret vild med er at alle bøgerne udkom på samme dag. Tit når vi begynder på en serie, skal vi vente 100 år og en sommer, før at den næste bog udkommer. Og det er super lækkert at vi ikke skal opleve det ved den her serie.

stjerner

Profetiens kaldCaldera:

  1. Profetiens kald
  2. Skyggernes spil
  3. Skæbnens valg

 photo Untitled-1-1_zpsd5a181ed.jpg

Skriv et svar

