Venedig af Irene Cao

Anmeldes til bøge1r

Forlaget, ForfatterenGoodreads, Bogpriser,

Forlaget skriver: Første bind af Irene Caos erotiske bestseller-trilogi, som udspiller sig i det sanselige Italien.

Kunst-konservatoren Elena lever et stille liv i Venedig med Philippo, som hun har kendt siden ungdomsårene. Men da Leonardo, en siciliansk stjernekok, kommer til byen for at lancere en ny restaurant, bemærker han straks Elena og ser, at hun har stærke erotiske spændinger. Dem sætter han sig for at forløse, men på én betingelse: Hun må ikke forelske sig i ham. Men er hun selv herre over det? Indgår i serien: Italienske nætter, 1

Tak for anmeldereksemplar som er fra Rosinante & Co.
De følgende udtryk og holdninger, er helt og holdent mine egne

Min mening:
Jeg synes altid at det er interessant at starte på en ny erotik serie med en ny forfatter. Der for var jeg glad for at jeg fik lov til at anmelde for forlaget Rosinante & Co. Jeg blev hurtigt fandet af den, og indende jeg havde set om, så havde jeg allerede læst den sidste side. Den skuffede mig ikke på nogle måder, så jeg glæder mig til at se, hvordan den næste bliver. 

Elena som person kan jeg ret godt lide. Hun er klog for det hun interessere sig for og hun lever en simpel liv, dog med et ret spændende arbejde som kunster. Hvis du spørg mig. Hun vil gerne gøre folk omkring hende glade, og det kan jeg godt lide. Nogle gange synes jeg bare at det er for meget, når hun gør noget, som de vil, og som ikke selv er tryg ved  situationen. Når det sker, synes jeg at det er mærkeligt at hun ikke står fast ved det hun mener. Udover det er hun en skøn person. hun er lige til og hun er som en åben bog.

Der er to mænd i Elenas liv. Leonardo og Filippo. Elena er i tvivl om hvad hun skal gøre med de to mænd. Og det kan jeg godt forstå, for de er så forskellige som ild og vand. Dog kan jeg personligt bedst lide Filippo som person. Men jeg kan godt forstå at Elena er usikker på, om hun tør at starte noget med ham. Med den fortid som de har. Leonardo har jeg det ret svært ved. Jeg kan godt forstå at Elena finder ham spændende. Men jeg kan ikke lide at han er som en lukket bog, når hun selv er så åben. Og jeg kan ikke forstå at hun finder sig i alt det han gør. Hendes veninde har jeg det svært ved. Hun tænker kun på sig selv, og der var op til flere gange, hvor jeg sad og tænkte nej nej nej, Dog bliver hun bedre og bedre og jeg håber at forsætter med det i de andre bøger. 

Alt i alt synes jeg at det var en rigtig god bog. Det var et friskt pust i forhold til alle de andre erotiske bøger man har læst. Når jeg skal begynde på et ny forfatter er jeg altid spændt på forfatterens sprog. Specielt til de erotiske bøger. Jeg må sige at jeg kan rigtig godt lide hendes sprog. Der er ikke nogle fra stødende ord. og det er let og flydende. Der udover kan jeg godt lide at det forgår i Europa og ikke i USA, som vi ofte befinder sig i, når vi læser erotiske bøger. Sidste men ikke mindst er det ikke et par der hopper på hinanden ved første øjekast, Hvilket også er rigtig rart. Da jeg tit synes at det andet kan virke overdrevet. Jeg er ret spændt på at se, hvad der kommer til at ske i den næste bog. Og jeg vil klart anbefale jer bogen til jer der gerne vil prøve noget nyt ved de erotiske bøger.  

stjerner

Italienske nætter 1 - VenedigItalienske nætter:

  1. Italienske nætter 1 – Venedig
  2. Italienske nætter 2 – Rom. Udkommer til Juni
  3. Italienske nætter 3 – Sicilien. Udkommer til Juli

 photo Untitled-1-1_zpsd5a181ed.jpg

Skriv et svar

