Udvælgelsen af Kiera Cass

Anmeldes til bøge1r


Forlaget, ForfatterenGoodreadsBogpriser,

Forlaget skriverDen unge America Singer tilhører en af de lavere samfundsklasser i nationen Illéa.

Hendes familie lever på sultegrænsen. Derfor burde hun være lykkelig da hun inviteres til at deltage i Udvælgelsen hvor landets kronprins, for åbent kamera, vil vælge sin prinsesse blandt tilfældigt udtrukne piger. 

Det er ikke en nem beslutning for America, da hun i det skjulte har en kæreste – men familiens økonomi tvinger hende dog til at deltage i lodtrækningen, og snart befinder hun sig i paladset omgivet af andre udvalgte piger.

Min mening:
Jeg har længe gået og sukket efter den her bog. For der er rigtig mange der siger at den er helt fantastisk, også synes jeg også at det er en ret sjov idé til en bog, for hvem vil ikke gerne vil prinsesse? Sidst men ikke mindst synes jeg at det er et utroligt smukt cover, med alle de blå farver, og det har fanget min opmærksomhed, siden jeg så det for første gang. Så jeg blev glædelig overrasket, da jeg så at Tellerup vil udgive den til April. Detsvære har de rykket datoen. Men så er det fedt, at man kan låne den via Ereolen, og Ebib.dk. Så jeg fik straks hentet den ned, og læst den på under 2 døgn. Så nu glæder jeg mig bare til at se, hvad der sker i den næste bog. 

Jeg havde enlig ikke forventet særlig meget af vores personer. Slet ikke af vores hovdeperson som har fået navnet. America Singe. Jeg kan kun sige at jeg rystet op til flere gange på hovedet over navnet. Men jeg blev dog hurtigt vild med hende. For jeg synes at hun er mega sej, for hun indholder alt det en hovedperson skal indholde. Balndt andet tænker hun mere på andre end sig selv, hun ærlig når man mindst venter det, og er hun bare skøn. Jeg kan godt lide at hun ikke er en af dem der er vild med at få fat i prinsen, og at hun bare er sig selv.  

Der er to fyre der får en stor betydning for hendes liv. Jeg kan ikke forstå de følser hun har for Aspen. Jeg kan slet ikke lide ham og jeg synes at han har ret det han siger, når han siger at han ikke fortjener America. Maxon kan jeg rigtig godt lide. Jeg synes at han har en stor personlighed. Men det er svært at få øje på til at starte med. Jeg elsker at han er opmærksom på pigerne, og at han ikke er ligeglad med landet Illéa Amercias familie er sådan set okay. Jeg synes at moren er lidt for meget, men jeg kan godt forstå hende. Amercias far og lillesøster jeg helt vilde med, specielt lillesøsteren. Maxons mor kan jeg også godt lide, men hans far virker lidt tilbageholden. 

Alt i alt synes jeg at det var en spændende bog læse. Jeg elsker plotet. Og hvordan det hele er sat sammen. Det minder lidt om de der amrikanse serier, hvor der var et hel hold piger, også skulle fyren finde en han vil gifte sig med. Den gang jeg var mindre åd jeg dem rådt, og det kan også være at det er der for at jeg er så vild med historien. Den høre under dystopi, men jeg vil mere mene at det er et eventyr eller en kærligheds fortælling. Kiera har et skønt sprog, der fanger en med det samme. Jeg glæder mig til at den næste bog bliver oversat, for at se om den er lige så god, som den her og hvad der kommer til at ske. Jeg er bare bange for at der godt kan gå lang tid, før den er oversat, med det tempo Tellerup har med deres serier. Jeg vil klart anbefale bogen til jer der gerne vil læse en god og underholden bog. stjerner

UdvælgelsenThe Selection:

  1. Udvælgelsen
  2. The Elite. Ikke oversat endnu.
  3. The One. Ikke oversat endnu.

 

 

 photo Untitled-1-1_zpsd5a181ed.jpg

Skriv et svar

