Blog Challenge. 15 Maj

Online Pet Peeves

Det er først i dag at jeg har fået at vide, hvad Pet Peeves betyder. Jeg troede til at starte med at det var noget helt andet. Så jeg er glad for at Anne-Mette skrev lidt om det på sin blog i hendes indlæg. Pet Peeves er åbenbart noget som man er på den ene eller den anden måde irriterer en. Der er faktisk ikke så mange ting der irritere mig her på nettet, men lidt er da der. Som fx det her:

På facebook:

1: Jeg hader når folk på Facebook er sådan se mig og mit perfekte liv, Med baby, mand hus og jeg ved ikke hvad. Jeg er ved at være i den alder, hvor der er en del bekendte der får børn. Og jeg er ved at brække mig over alle de daglige børne billeder. Det er okay at de viser dem frem en gang i mellem. Men behøver det at være hverdag? Jeg kan godt lide børn, det er ikke det. Jeg kan bare godt være træt af alle de billeder og indlæg med dem.

2: Jeg kan ikke tag folk, der skriver private beskeder til en, hvor de spørg om man ikke vil like deres profil billede eller deres status. Jeg gør det kun, hvis jeg selv har lyst til det, og slet ikke på kommando. Jeg synes at det er utroligt, at folk går så meget op i det, at de lige frem spørge om folk vil gøre det.

Folk der blogger: 

1: Jeg synes at det er mega træls, hvis der dukker den ene reklame op efter den anden på en blog. Det er okay, hvis det er en lille reklame nede i bunden af ens  menu. Men jeg hader dem, hvor de er over det hele, og specielt dem. der har en en eller anden video der popper op, og at går i gang af sig selv. Det er et stort  turn off for mig. Hvilket er lidt trist, hvis det er hos en blogger der skriver, nogle fede indlæg, med deres egne skønne billeder, og oplevelser som de gerne vil dele med os andre.

2: Jeg har svært ved de bloggere der skriver, at i skal endelig skal skrive en kommentar eller stiller spørgsmål til os læser, og at de så ikke svare tilbage på de kommentar folk skriver til en. Så lad dog hver med at fiske efter dem, hvis du alligevel ikke gider bruge din tid på dem.

3: Noget andet jeg har svært ved er folk der bruger ens billeder, uden at spørge om lov før de gør det. Jeg har heldigvis kun prøvet det en gang. Men der blev jeg godt nok også sur. Folk kan i det mindste spørge om de må låne dem. før de vil bruge dem til deres egne blog.

4: Jeg gider ikke læse de bloggere der kun skriver om mode, for der findens så mange af dem, eller hvor man ikke kan mærke deres personlighed i deres indlæg på den eller anden måde. Jeg har det på samme måde med de bloggere, der kun blogger om sponseret indlæg. Jeg personligt gider ikke læse dem, for jeg synes at det er utroligt kedeligt i længden. 

Det var lidt om hvad for nogle Pet Peeves jeg har. Har du selv nogle, når du er online?

 

 photo Untitled-1-1_zpsd5a181ed.jpg

 

2 thoughts on “Blog Challenge. 15 Maj

  1. Ja, mange, hehe. Kan godt følge dig i facebook pt. 2, det var da en underlig tilgang til det? Alt på sociale medier handler vel efterhånden om image, og likes er vel en del af det. Mht. en side, kan jeg godt forstå det, men statusser? Billeder? Det er sådan lidt.. ynkeligt ^^” Har heldigvis ikke prøvet det selv…

    • Jeg synes også at det var lidt vildt. Jeg har heldigvis og kun oplevet det med en person. Kan også godt forstå det med folks sider 🙂 Det er mere når det er de to andre ting

Skriv et svar

