Juice aften

I går var jeg i Ventilen, hvilket var rigtig skønt. For jeg har kun været i ventilen 2 gange siden nytår og jeg plejer at være der hver uge. Så stedet har været savnet. Men jeg har skulle koncentrere mig om min skole. Så det er der for at jeg ikke har været der.  Og det var skønt at se de andre igen. Og sjovt at se at der var kommet så mange nye ansigter. 

PicMonkey Collage

I går havde vi Juice aften. Og jeg elsker juice. Og jeg har også min egen maskine så jeg selv kan lave hjemmelavet juice. Jeg har bare ikke brugt den, fordi jeg synes at de tit bliver det samme. Og så er jeg træt af alt det opvask der er bagefter. men efter i går fik jeg helt lyst til at hive min egne maskine frem. For det var godt nok nogle lækkere juicer vi lavede! 

Der var købt, en masse gulerødder, rødbeder, æbler, pære, chili, citron og ingefær. Jeg var ret skeptisk til at starte med, da jeg hørte opskrifterne. Men der gik ikke lang tid, før jeg måtte give de andre ret i, at det var nogle super fede og farvige juicer. Her er nogle opskrifter på dem vi lavede: 

Juice 1: 

  • Gulrød
  • Æble
  • Ingefær 
  • Citron.

Den her havde en virkelig fed orange farve! Den var dejlig sød pga af æblerne. Men den var samtig også frisk pga ingefær og citronen. Jeg kunne godt finde på at lave den igen.

Juice 2:

  • Rødbeder
  • Pærer
  • Chili 
  • Citron

Jeg er ikke særlig glad for rødbeder. Der for var jeg ret glad for at det var pæren der havde den mest gemtrængene smag. Man kunne godt smage rødbeden, også gav den en virkelig flot rød farve til juicen. Jeg er rimlig glad for at vi ikke tog særlig meget chili i juicen, da jeg ikke spiser det i hverdagen. Men det var sjovt at prøve det til sådan en sammenhæng.

Juice 3:

  • Ingefær 
  • Citron.

Jeg var glad for at jeg bare fik en lille tår. For den var godt nok heftig! Den var enlig ret frisk. Men det altså ikke en jeg vil sidde og nyde. Eller give til nogle andre. Jeg var stadig snottet. Og det var som om at det forsvandt efter jeg havde drukket den. Så måske er den meget god til de dage man er syg. Hehe 😛 Men det vil også være det eneste tidspunkt at jeg vil drikke den, sådan som den smagte!  


Efter de 3 havde vi stadig en del råvare tilbage. Så vi begyndte at lave vores egen juice. Jeg så ikke hvad der blev puttet i. Men vi fik lavet en orange juice igen. Som også smagt ret godt.
 Vi havde en del chili tilbage. og de skulle da ikke gå til spilde. De lavede først en mild en der var lidt for særk efter min smag. Så da de lavede en igen, kun med Ingefær og Chili sprang jeg fra. Hvilket jeg var ret glad for efter at havde set deres reaktioner. Vi brugte nogle bøger, og nogle af dem kunne jeg godt finde på at købe. Jeg har to bøger i forvejen. Som jeg vil hive frem og kigge nærmere på.

 photo Untitled-1-1_zpsd5a181ed.jpg

2 thoughts on “Juice aften

  1. De ser gode ud og ja man skal bare i gang så kan man ikke få nok. Jeg er gået lidt i stå med at lave mine juicer og smoothies, men i morgen så skal der gang i blender og juicemaskine. Har bestilt den der bog “Den ultimative bog om juicer og smoothies” på biblioteket for at se om den ligner de 5 som jeg har stående på min hylde.

    Det er en god måde at få de frugter og grøntsager på når man ikke lige får spist dem. Jeg nyder en smoothie meget mere end at skulle sidde og spise alle frugterne eller grøntsagerne. Hvis det betyder opvask og oprydning så er det ok. Det tager som regel ikke så længe hehe.

    Nå men god fornøjelse med din juicemaskine, håber du får brugt den rigtig meget 🙂

    • Det var de også 🙂 Jeg kan ivhertfald anbefale Den ultimative bog om juicer og smoothies. Den er god fordi den er overskulig. Også giver den juicerne stjerner alt efter, hvor god juicen er for huden, energi osv. Ret smart, hvis man går efter noget bestemt 🙂 Hvad er det for nogle bøger du har? Jeg kan huske at du på et tidspunkt. skrev lidt om det på din blog.

      Det er en rigtig god måde at fået det på den måde, jeg er ikke særlig god til at spise det i hverdagen. Jo med frugt er jeg men ikke med grønsager. Min kæreste kommer på onsdag. Så der regner jeg med at han skal være min forsøgskanin 😛

Skriv et svar

