Min Oscar oplevelse

Så kom dagen hvor jeg skulle se Oscar og nøj, hvor har jeg glædet mig til at opleve det! Bare hele den særlige stemning der ved det hele, er jo helt vildt. Jeg synes at dage op til gik vildt hurtigt og jeg havde svært ved at det allerede var i går.

PicMonkey Collage

Min veninde og jeg startede dagen med brunch. Vi havde ikke travlt, så der gik lang tid, før vi tog der fra igen. Inden vi tog hjem, tog vi ned til slotsarkaderne, hvor vi tog i Bilka og i Fona. Pæn mætte og trætte gik vi hjem, og tog os en lille lur, så vi kunne holde os vågne i biografen.

Vi tog afsted hjemmefra, så vi var inde i København ved 19 tiden. Der inde tog vi på Jensens Bøfhus, og fik en del lækkert mad. Da vi to en tre retters menu fordi der var tilbud på dem. Vi gik der fra hen til Dagmar i alt for god tid. Men det var enlig okay. For så kunne vi nå på toilettet, få taget billeder på den røde løber osv. Der kom flere og flere folk ok kl 21:45 var der den officielle velkomst med campnage, der ikke smagt særlig godt. Men det var en hyggelig måde at starte aften på. Og det var sjovt at se, hvor forskelligt folks tøjstil var. Der var fx nogle der havde taget tøj på til den store galla aften, hvor andre havde taget mere afslappet tøj på.  

kl 22:45 havde folk fundet deres pladser, og konkurrencer uddelingen kunne begynde, og en lidt praktisk info var der også plads til. Der var 4 primer, men jeg vandt detsvære ikke noget. Kort tid efter blev der mørkt i biografen, og Nebraska blev vist. Den var enlig okay. Jeg havde ikke de store forventninger til filmen. Men den var faktisk ret sjov. Men jeg synes stadig at det er underligt at de har valgt at lave filmen sort/hvid.

Der fra var der en lille pause, og så gik det hele i gang med den røde løber, hvor der var kommentar fra tv2s værter samt modeeksperten Uffe Buchard, designeren Jesper Høvring Ann Lind Andersen. Selv om man måske ikke er enig i hvad de siger. Så synes jeg at det var ret underholden at høre på Uffes kommentar. Da der kom prisuddelning. Blev Uffe og Jesper byttet ud med Søren Frellesen. Det var et fantastisk show Ellen DeGeneres som vært. Som jeg personlig elsker. Hun er perfekt, og hun kan fyre jokes af uden, de bliver misforstået. Jeg er enlig godt tilfreds med dem der har vundet priserne. og jeg synes at det er vildt at vi dansker igen vinder en pris.

Da showet var færdig, var der morgenmad. Som jeg ikke tog noget af. I dag er jeg taget i skole, og jeg kan godt mærke at jeg er træt, fordi jeg ikke har fået noget søvn, da vi sad i salen. Jeg er ret overrasket over at jeg ikke faldt i søvn. For jeg plejer aldrig at kunne holde mig vågen. Det er første gang at jeg har set et helt oscar show. Men det bliver bestemt ikke sidste gang!

Har i set Oscar? eller er det slet ikke noget for jer? 

 photo Untitled-1-1_zpsd5a181ed.jpg

One thought on “Min Oscar oplevelse

  1. Jeg så det fra sofaen, alene desværre.. Næsten år tror jeg altså at jeg skal finde en som gider at se det sammen med mig. Heldigvis var der godt gang i twitter hele natten. Jeg holdt ud til det sidste og synes personligt at det er det bedste oscar show jeg nogen sinde har set. Ellen er bare den perfekte vært. Ud over det var jeg helt tosset med Jared Leto’s tale, han fik bare sagt alle de rigtige ting.

Skriv et svar

