Oscar 2014

For nogle af jer er det måske gået op for jer, at udover bøgerne så elsker jeg også film. Jeg holder både af at se dem, i biografen og i hjemmet. Jeg er stor set også til alle slags film, på nær gyser film. Så hvert år når der er Oscar er jeg spændt på, hvem det er der løber af med sejerne. Som jeg jubler med. hvis det er en af min favoritretter blandt de nomineret.

Når det så er sagt, så har jeg aldrig fået et et Oscar show fra start til slut. Sidste år så jeg kun noget af det. Lidt af det sidste da jeg ikke kunne sove mere, og lidt af den rødeløber, som min morfar var så sød at optage. I år er jeg sikker på at jeg kommer til at se det. For min veninde og jeg har bestilt billetter til Oscar nat i biografen. Jeg fik en mail om det med et program, og synes at det lød spændende. Jeg snakkede så med min veninde og hun var frisk på det. Selve programmet er fra 21.45 – 06.00 og da det er natten mellem søndag til mandag er jeg lidt usikker på om jeg er frisk nok til at komme i skole. Men det må vi se på til den tid. Jeg glæder mig ihvertfald til at se, hvordan det bliver. Her kan i se, hvad der kommer til at ske i løbet af aften:

Program:
Kl. 21.45: Vi byder velkommen i biografens foyer til en lækker omgang bobler!

Kl. 22.15: Vi byder velkommen i salen, hvor vi trækker lod om et årskort og fede filmpræmier samt viser den fantastiske ’12 Years a Slave’, der har dansk premiere før Oscarnatten, men som vi vælger at vise, da den er nomineret til hele 9 Oscars (bl.a. Bedste Film, Bedste Mandlige/Kvindelige Birolle og Bedste Instruktør). I Dagmar viser vi dramaet ‘Nebraska’, der er nomineret til 6 Oscars.

Kl. 00.45: Vi stiller direkte om til TV2’s optakt, hvor Mikkel Kryger og Katrine Hertz Mortensen vil guide os gennem den røde løber og efterfølgende The Academy Awards 2014. Hele natten igennem vil der selvfølgelig være the/kaffe ad libitum.

Kl. 06.00: Vi siger farvel og tak for en god nat med en lækker croissant!
Vi glæder os til at se dig!

Der står godt nok at vi får kaffe og te. Men jeg er lidt usikker på om man må tage sit eget drikkelse med. For ellers bliver det en lang aften 😛 Der er ikke noget mad, så min veninde og jeg har aftalt at vi spiser noget i København, før det hele går i gang. Vi vil først havde set det i Imperial. Men alt var optaget. så det bliver i Dagmar. Som jeg ikke ved hvor er. Da jeg aldrig har prøvet at være i den. Nogle af jer der ved hvor den er? i Dagmar viser de filmen Nebraska, som jeg synes ser kendelig ud. Vil langt hellere have set 12 Years a Slave. Men sådan er det.

Oscarnatten er søndag d. 2. marts (natten til mandag d. 3/3) og i kan se de nominerede her. Skal du se det? og hvem håber du på kommer hjem med en Oscar? 

 photo Untitled-1-1_zpsd5a181ed.jpg

6 thoughts on “Oscar 2014

  1. Jeg glæder mig helt vildt, har de sidste år siddet oppe og set det, og synes altid det er en super oplevelse, jeg har dog ikke set det i biografen, men plejer at se det hjemme i sofaen med masser af cola og popcorn 😀

  2. Bare rolig, Dagmar er let at finde. Hvis du står foran Palads, går du over mod circusbygningen (den på hjørnet ved siden af Jensens bøfhus) og så går du ned af den gade dér. Så ligger Dagmar på venstre hånd. 🙂 Biografen er ikke så stor, men der er hyggeligt nok. 🙂

    • Arh det lyder ret nemt 😀 Jeg har kigget på maps, men synes ikke at jeg kunne finde den, ved at kigge på gaden. Så tak for hjælpen 🙂 Jeg havde ellers tænkt mig at spørge min mor og hendes kæreste, da de kender københavn, som deres egene buskelomme. sådan da 😛

      Skal du selv se det?

  3. Jeg overvejer da bestemt at se det.
    Jeg har faktisk de sidste par år, set så meget af det jeg lige kunne holde mig vågen til.
    Pt kommer det ret meget an på min søvn, men noget af det skal da ses..

    • Jeg håber at du kan holde dig vågen, hvis du har planer om at se det 🙂 Jeg er lidt spændt på om jeg selv kan holde mig vågen i biografen. Er der nogle bestemte du hepper på i år?

Skriv et svar

