Havets Tåre af Camilla Wandahl

Anmeldes til bøgerForlagetForfatterenGoodreads
Ebib, Bog.nu BogpriserAmazon

Forlaget skriver: Camilla Wandahl er tilbage med en fortælling til alle pigerne, der har læst hendes populære serie, Veninder for altid. Citat fra bogen: »Der kom et tidspunkt, hvor alt mistede sin betydning, og verden blev farveløs. Det begyndte helt klart d. 19. juli, da jeg druknede.«

Lejla drages til havet. Selv om det skræmmer hende. Det er, som om det kalder på hende. Samtidig er der noget mystisk over den lækre Seth, der ikke vil have, at hun nærmer sig vandet. Havets tåre er en overnaturlig kærlighedshistorie. Om at drukne uden at dø. Om at dø uden havet. Tror du på havfruer?

Jeg elsker alt med havfruer. Da jeg var lille var jeg helt fortryllet af dem, og troede at de levede dybt nede i havet, som i H.C. Andersens eventyr. Detsvære har jeg bare ikke fået læst noget med havfruer, udover hans eventyr. Så jeg var ret spændt på at se, hvordan den her fantasy bog vil være. Og der for er jeg også ked af at jeg først kom i gang med at læse den nu. For bogen er ret fin. Men man kan godt mærke at bogen er skrevet til den yngre målgruppe. 

Lejla og de andre personer i bogen er fine nok. Jeg følger aldrig at man når at lære dem af kende på de få sider bogen er på. Specielt hendes familie, høre man næsten ikke noget om. Men de betyder vel heller ikke så meget som Lejla og de to havfolk som man møder. Dem er jeg til genglæd ret vilde med, og jeg glæder mig til at høre mere om dem.

Jeg kunne ret godt lide bogen. Og den blev hurtigt læst, med de få sider bogen har. Jeg synes godt at bogen kunne have flere sider. Så man kunne fordybe sig i den. Sproget er let og lige til. Jeg elsker de steder, hvor Camilla beskriver havet. Jeg synes at bogen stoppede ret bræt. Så jeg er glad for at det er en serie. Jeg skal ihvertfald læse de andre bøger. Og jeg vil klart anbefale bogen, hvis man er til fantasy eller er fortryllet af havfolket. Til sidst vil jeg lige nævne bogens forside. For jeg elsker det! Jeg synes det så fint, med farverne og motivet. Så jeg glæder mig til at se de andre bøger.

Havets tåreZoom on:

  1. Havets Tåre
  2. ?

 photo Untitled-1-1_zpsd5a181ed.jpg

Skriv et svar

