Sort Blod (Zombie jæger #1) af Nicole Boyle Rødtnes

Anmeldes til bøger

Forlaget
Forfatteren
Goodreads
Bogpriser
Amazon

Forlaget skriver: Zombien brøler højt. Så åbner den munden. Stanken får Ava til at knibe øjnene sammen. Den stikker tungen frem og læner sig frem. Vil den … slikke på hende?! Den sorte tunge nærmer sig hendes kind. Hvis den først smager på hende, er det ude med os …

Alo og Ava mistede deres forældre, da zombie-virussen brød ud. Nu er de 13 år og bor i et nedlagt tivoli sammen med de sidste levende mennesker. Ava arbejder på hospitalet, mens Alo er blevet jæger for at få hævn over zombierne. Begge deres liv kommer i fare, da de drager ud i jagten på en kur …

”Sort blod” er første bog i serien ZOMBIE-JÆGER. Læs videre i bog 2, ”Knuste kranier”. Glæd dig også til bog 3 og 4.

Tak for anmelder eksemplaret. som er fra Alvilda. De følgende udtryk er helt, og holdent mine egne.

Jeg har ikke før læst noget om Zombier. Jeg har altid set lidt væk fra det emne. Spørg mig ikke hvorfor, for så vil jeg ikke have noget svar. Nå men da jeg blev spurgt tøvede jeg lidt, da der er zombier i bogen. Men jeg havde før hen læst Skæbnedans af Nicole, og jeg kunne rigtig godt lide sproget i bogen. Og jeg tænkte at det kunne da ikke være så slemt, når der nu står at det er en børnebog. Nu hvor jeg har læst den, ved jeg ikke rigtig om man kan kalde det en børnebog. Måske en ungdoms bog. Men bogen er rigtig god, så jeg er glad for at jeg fik læst den.

Når det er sådan nogle korte bøger, som på under 100 sidder, har jeg svært ved at komme ind under huden på bogens hovdeperson. Sådan har jeg det også lidt med Alo og Ava. Det er ikke fordi at man ikke kan se dem for sig. Men det er ikke meget man får at vide om dem og de andre i bogen. Man får lige lidt nyttigt viden om forskellige personer, hist og her,  og det er helt fint, når bogen ikke er længere.

Alt i alt synes jeg at det er en ret underholden bog. Tekten og sproget i bogen er god, og der er nogle fede billeder i bogen. Jeg kunne godt finde på at læse resten af serien. Bare for at finde ud af, hvad der sker med dem. Jeg vil klart anbefale bogen, hvis man er til gys og zombier. 

Sort blod

Zombie jæger:

  1. Sort blod
  2. Knuste kranier
  3. Bog 3?
  4. Bog 4?

 photo Untitled-1-1_zpsd5a181ed.jpg

Skriv et svar

