Syv års længsel af Sylvia Day

Anmeldes til bøgerForlaget
Forfatteren
Goodreads
Bogpriser
Amazon

“You will never be a burden to me. It is my privilege to be available to you whenever you may need me.” 

Forlaget skriverEn lun sommeraften i 1800-tallets England, kun ganske få timer før sit bryllup, bliver lady Jessica Tarley vidne til et optrin, som hun sent skal glemme. Hun ser den unge Alistair Caulfield i en voldsomt intim scene med en langt ældre kvinde! Chokeret, men alligevel besynderligt pirret, går Jessica ned ad kirkegulvet som planlagt, men gennem de følgende år i et passionsløst ægteskab bidrager tanken om Caulfield til forbudte fantasier, som holder kedsomheden stangen.

Da Jessica efter syv års ægteskab bliver enke, stiger hun ombord på et skib for at rejse over Atlanten til Jamaica for at bese en plantage, som hun har arvet efter sin afdøde mand. Rejsen skal vise sig at blive meget mere, end Jessica havde forventet, for skibet ejes af Alistair Caulfield, og han er med på sørejsen.

Der går ikke lang tid, før Alistair aflægger sin første visit i Jessicas kahyt – en visit, der bliver indledningen på en stærk erotisk relation. Syv års længsel har været Sylvia Days inspiration til Crossfire-serien, der er blevet en verdensomspændende bestseller.

Tak for anmelder eksemplaret. som er fra Politikens Forlag. De følgende udtryk er helt, og holdent mine egne.

Jeg var ret spændt på at læse den her bog. For det første kan jeg godt lide de erotiske bøger, også selv om at de minder om hinanden gang på gang. De er dejlige let læsene, og det er ikke nogle man som sådan skal bruge en masse tid på at tænke på. For det andet forgår bogen i 1800 tallet, en tid jeg godt kan lide at befinde mig i, når jeg læser bøger. For alt virker så anderledes, i forhold til vores tid. 

Jessica og  Alistair er nogle ret fine personer. Jessica er den alvorlige og den mest tilbageholden af de to. Hvor Alistair er den legesyge og frygtløse. Jeg kan godt lide dem på hver deres måde, og jeg synes at det er fedt, at man får lov til at høre historien fra hver deres synspunkt. Det gør at man lære dem bedre at kende. I starten kunne jeg ikke helt forstå, hvorfor man skulle følge med i Jessicas søsters liv. Men det giver et godt billede af hvor forskellige de to søsters liv er.  

Alt i alt synes jeg blev jeg positivt overrasket over den.  Hvis du godt kan lide de erotiske bøger, men er træt af det samme igen og igen. Så er den her bog et ret godt bud. Jeg kan godt lide at de ikke springer på hinanden, ved første øjekast. Og at det faktisk er Jessica der er den velhavenden af de to. Jeg vil ønske at der var nogle flere bøger af den her slags, og jeg er glad for at jeg fik læst den. Jeg kunne godt finde på at læse den igen. Men der går nok lige noget tid før jeg kaster mig over den igen. 

Syv års længselHistorical: 

  • Syv års længsel
  • The Stranger I Married 
  • Pride and Pleasure 
  • Bad Boys Ahoy!

 photo Untitled-1-1_zpsd5a181ed.jpg

Skriv et svar

